Jump to content
Annons

Feta soundtrack


tomazopantera

Recommended Posts

Annons

* Me, myself & Irene där dom kör nästan bara coverade Steely Dan-låtar.

* I am Sam med indie-band som slaktar Beatleslåtar

* Midnight Express! Word Pellesnusk!

* About a boy med Badly Drawn Boy, hjärtkrossande bra

* Punschdrunk love av Jon Brion mfl

* Austin Powers!

Link to comment
Dela på andra sajter

* Midnight Express! Word Pellesnusk!

Word! 😄

Kom på att jag glömde ett soundtrack (hur kunde jag?!) och det är Trouble Man. Som film betraktat kanske den kan sortera in under blaxpo, men istället för den vanliga ghettofunken innehåller skivan sval, cool och grymt soft jazzig soul med kungarnas kung: Marvin Gaye!

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Vangelis har ju väldigt pompösa arr på sina soundtrack. Själv gillar jag både Blade Runner och Antarctica.

Sedan är ju temat till Airwolf något av det coolaste som finns! Eller varför inte alla gamla goa teman till deckarserier (Charlies Änglar, Magnum mfl.) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag uttryckte mig oklart i mitt förra inlägg eller om det var något för mycket påklistrad ödmjukhet för att budskapet skulle gå fram.

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind är bästa filmen med det bästa soundtracket av den bäste Jon Brion.

Det handlar inte om subjektivt tyckande eller smak, vilket är en ganska vanlig missuppfattning, utan det är ren och pur fakta.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind är bästa filmen med det bästa soundtracket av den bäste Jon Brion.

Det handlar inte om subjektivt tyckande eller smak, vilket är en ganska vanlig missuppfattning, utan det är ren och pur fakta.

😎

Det är inte många som känner till det här....Men denna filmen suger faktiskt. Rent objektivt sett alltså. Sedan kommer det alltid finnas galningar som tycker om den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind är bästa filmen med det bästa soundtracket av den bäste Jon Brion.

Det handlar inte om subjektivt tyckande eller smak, vilket är en ganska vanlig missuppfattning, utan det är ren och pur fakta.

😎

Det är inte många som känner till det här....Men denna filmen suger faktiskt. Rent objektivt sett alltså. Sedan kommer det alltid finnas galningar som tycker om den.

Jag glömde tillägga att säger ni nåt annat (än att ESOTSM är svinbra) så har ni bara fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Öhm, glömde bort:

American Beauty

Vadå perfect match?

EDIT: Alltså, bättre passform av ljud & bild tillsammans går icke att hitta.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, bättre passform av ljud & bild tillsammans går icke att hitta.

Så du menar att du har lyssnat på all musik i världen på 6 år, eller var det en metafor? 😎

Det är ungefär som när folk säger...Hon är världens bästa flickvän, eller han är världens bästa kompis. Klart de är ute och cyklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starwars

Instämmer helt klart. All musik till alla StarWars-filmerna är helt underbar - och passar helt perfekt till handlingen i filmerna också. 😆 Längtar verkligen till November, när Episode3 släpps på DVD, så att samlingen kan bli komplett... 😆

Man kan rentav drista sig att påstå att all filmmusik som John Williams har gjort är magiskt bra! 🙂

Vangelis har också gjort flera fantastiska filmscores.

John Carpenters titelspår till Flykten från New York är också bara så fruktansvärt bra, trots sin enkelhet - liksom Harold Faltermeyers Axel F från Snuten i Hollywood (ej att förväxla med den hemska Crazy frog... 😎 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Alltså, bättre passform av ljud & bild tillsammans går icke att hitta.

Så du menar att du har lyssnat på all musik i världen på 6 år, eller var det en metafor? 😄

Det är ungefär som när folk säger...Hon är världens bästa flickvän, eller han är världens bästa kompis. Klart de är ute och cyklar.

Öh. Öhm. Precis!

Pluffo har rätt Calle! Jag har fan ingen aning om vad jag surrar om. Har inte ens sett American Beauty. Öh. Vad kallt det är här. Måste flyga tillbaka till Andromeda nu. Hej då

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en svaghet för Anime-soundtracks..

70-talsanime med maffigt ljud som Star Zinger, Getter Robo, osv, med mycket blåsinstrument och elgitarrer och körer som sjunger om lasersvärd, jättestora robotar och missiler är underbart töntigt. Kanske det bästa nyproducerade där är nog soundtracket till Gekiganger 3 från 1996, som är någon slags parodi på en 70-talsanime med väldigt tidstypiskt ljud och underbar humor.

Sen finns det en himla massa nyare anime med härliga soundtracks. Vem kan ha hört Kenji Kawai:s soundtrack till Ghost in the Shell utan att rysa av vällust?

Generellt har ofta soundtracks från nyare anime lite eurodisco-känsla (i japansk tappning) med på tok för mycket orchestra hits, och är sådär underbart rys-mysigt att lyssna på. Inte helt sällan med enstaka lösryckta engelska ord instuckna i texterna, till synes utan anledning. Ofta har de lite 80-talskänsla, lite som soundtrackena till MacGyver eller Airwolf egentligen.

Så, om jag får lista några soundtracks jag tycker är himla bra (i ingen speciell ordning):

Ghost in the Shell

Gekiganger 3 (mysrys)

Turn-A Gundam

MADLAX

Dominion Tank Police (mysrys)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...