Jump to content
Annons

midi-keyboard


unbornichen

Recommended Posts

Jag har letat massor på olika håll men det verkar som om det är väldigt ont om midi keyboards med vägda tangenter. Jag söker ett keyboard som i princip bara är ett enkelt klaviatur med sustain pedal och midi, vägda tangenter, inge högtalare eller inbyggda ljud som ett digitalpiano. Någon som känner till nån modell som den kan rekomendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vägda tangenter kostar, men ett Fatar SL990 Pro är jävligt bra(för mej som inte har massor att jämföra med, eg. enbart riktiga piano). Går på 5300:- på luthman, såg ett beg. för 2500:- för 6 mån sedan på www.vendolin.se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har ett digitalpiano som jag funderar på att sälja, ett Roland JP-700. Någon som har kolla på vad man kan få för ett sånt? Ska kolla upp Fatar SL990 Pro, tack.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Det borde finnas en hel del begagnade Yamaha Clavinova keyboard ute på marknaden. Enligt min åsikt riktigt bra tangenter. Ju äldre desto mindre intressant ljud, men det är ju inte det du är ute efter. Har för mig att riktigt gamla såna inte hade Midi, men då talar vi nästan 70-tal tror jag.

G.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamaha Clavinova keyboards har inbyggt ljud vilket jag inte vill ha. Vill ha det så smidigt som möjligt så man kan flytta runt det någonlunda enkelt.

Doepfer prylarna är inte allt för lätta att få tag i i sverige verkar det som. Hittar inte någon försäljare.

Fatar keyboards verkar mycket intressanta, ska hitta någon affär där jag kan pröva dom.

tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...