Jump to content
Annons

Vilken mixer ska jag välja?


BozoB

Recommended Posts

Vilken mixer ska jag välja?

Jag har några synthar, dator och ska börja göra musik hemma igen på allvar tänkte jag.

Problemet är att jag spillt Cola på mitt gamla Behringer mixerbord så det funkar inte helt som det ska. (Var rätt kasst ändå).

Jag behöver alltså bara en mixer för att koppla in 3-4 synthar som ska spelas in och ljudkortet. Jag vill också ha möjlighet att köra ut ljud från datorn och in i vissa effekter och tillbaka osv... Kvalitet på micpreamps är rätt oviktigt eftersom jag inte kommer använda de i mixerbordet ändå..

Vilket märke/modell ska man välja om man vill ha schysst ljudkvalite och nåt som funkar länge. Har tittat runt lite men inte hittat nånting om just ljudkvalitet mm..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dew (oregistrerad)

ljudkvalié bereor väl lite på vad man menar. Jag brukar tänka hur mycket brus det är. Hur länge saker håller beror väl på hur man behandlar dem, med cola ock så 😉.

Allt beror väl på vad man vill lägga ut i pengar.

Men Mackie, Soundcraft, Allen & Heath är sådana bord som jag brukar rekommendera.

Dessa tre tycker jag har bra mickpreampar. Brusfria så det räcker för mig.

Tror att de håller länge. Har då aldrig haft problem med dessa märken själv.

Men det finns säkert en uppsjö av andra bra märken också.

/dan-erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla mackie då. Verkar inte alltför dyra iaf.

tack för hjälpen.

en fråga till om nån vet:

Finns det nånstans(på nätet, tidningar) ett test där olika mixerbords prestanda. Brus och andra variabler är testade mot varandra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...