Jump to content
Annons

Mixa DFH-Superior?


Larsson

Recommended Posts

prova att dubba tillexempel snaren med en samplad snare som har mycket kompressor från början. Sen kan du prova att variera volymen på dfh snaren och den samplade snaren.

Men självklart behöver du eq och kompressor på snarsen. Om du inte har UAD kortet kan du prova blutube som har en bra kompressor till trummorna. Den är lite vintage, lägg på en L-comp också som inte har någon vintage karaktär.

Eq... återigen uad... Pultec är sanslöst bra på trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett tips är ju att titta på de medföljande Tutorial/exempel som Toontrack har gjort, det är en bra start. (De finns i uppdateringarna under Xtras)

Jag har precis börjat mixa och jag gör så att jag har svag kompressor på kick/snare, EQ och kör sedan detta genom O-Zone multibandskompressor. Lite reverb på snare, men med ambience-kanalen på "lagom" nivå behövs det knappast.

/Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

De "Bryan Adamsvirvlarna" jag tänker på låter som nedstämda 20" golvpukor med sejare  😳

Det finns väl ett paket trumsamplingar av Bob Clearmountain. Någon som testat? Kanske kan passa om man vill ha Bryan Adams-virvel.

Har dom den typ av sandpapper han käkar innan han går på scen också? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm en fråga angående DFH:S

Hur bär jag mig åt om jag vill pitcha ner virveln t.ex.? Det finns ju kanal dels för

snare top, snare bottom, sen läcker virveln ut i OH-, AMB- och även pukkanalerna. Det märks inte om man bara pitchar snare-kanalerna, men jag vill ju inte att resten av trumsetet ska bli nerpitchat.. hur göra?

Enda lösningen jag kommer på är att stänga av virvelblödningen i de andra micarna, men då förlorar man väl en del karaktär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...