Jump to content
Annons

Semifinal i Studiofestival # 6


Odel

Recommended Posts

Då var det dags för röstning. Ladda hem här:

Semifinal i Studiofestival # 6

Tänd nu grillen, öppna en kall, vrid upp stereon så det hörs ut till balkongen och gå ut och sätt dig i solen.

Röstning:

Du ska lämna 4 st röster i ditt inlägg här i tråden dvs öppen röstning, gärna med motivering.

1, 2, 4 och 6 poäng ska delas. 6:an delas ut till det bidrag som du tycker lyckats bäst.

Röstningen pågår en vecka, och avslutas tis 21/6.

När röstningen är avslutad går fyra bidrag med flest poäng till final.

Det är inte tillåtet att rösta på sitt eget bidrag.

Priser:

Förstapris är samma som förra festivalen, dvs äran att hålla i nästa festival. Lycka till!

Sätt igång och rösta!

Ställningen efter att moOd röstat:

01 - 60

02 - 25

03 - 72

04 - 7

05 - 3

06 - 21

07 - 39

08 - 9

09 - 11

Röstningen är avslutad.

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller? Alla låtar håller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Men jag känner mig snäll så jag ger låt nr 9 - 1 poäng.

Motivering: Härligt aerobic-tempo.

Resten får NOLL.

Låt 1 är ju nästan ok men eftersom det bara finns en Per Gessle så kan jag inte ge annat än NOLL poäng.

Så jag släcker grillen, häller ut ölen, kastar ut stereon och ångrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlägg 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller? Alla låtar håller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Då förväntar vi oss att du gör några bättre bidrag till nästa festival! 😉

[tillbaka till ämnet]

Lyssnade snabbt igenom låtarna och måste säga att låt nummer 1 stack ut genom att vara produktionsmässigt mycket snyggt. Återkommer med mina röster längre fram!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller? Alla låtar håller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Men jag känner mig snäll så jag ger låt nr 9 - 1 poäng.

Motivering: Härligt aerobic-tempo.

Resten får NOLL.

Låt 1 är ju nästan ok men eftersom det bara finns en Per Gessle så kan jag inte ge annat än NOLL poäng.

Så jag släcker grillen, häller ut ölen, kastar ut stereon och ångrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlägg 😉

Hehe...och det är ju dagisstandard på ditt inlägg. 😄

Har du inget bra att skriva så gör oss en tjänst och skriv inget alls. 😮

Msh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jag släcker grillen, häller ut ölen, kastar ut stereon och ångrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlägg 😉

he he... någon som har käkat taggtråd till frukost? och till lunch 😮

Hey hey... musik skall vara skoj och jag sitter och småler hela tiden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller? Alla låtar håller ju mellanstadiestandard mer eller mindre.

Men jag känner mig snäll så jag ger låt nr 9 - 1 poäng.

Motivering: Härligt aerobic-tempo.

Resten får NOLL.

Låt 1 är ju nästan ok men eftersom det bara finns en Per Gessle så kan jag inte ge annat än NOLL poäng.

Så jag släcker grillen, häller ut ölen, kastar ut stereon och ångrar att jag tog mig tiden att skriva detta inlägg 😉

NATTVAKTAREN ÄR TILLBAKA! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ledsen om inte alla klarar av min ärlighet...

Jag hade i alla fall rätt höga förväntningar på låtarna efter att ha hört att det finns en del mycket talang-fyllda låtskrivare på detta forum och trodde därför att några av dess skulle vara med och tävla...

Men smaken är ju delad och jag gav ju faktiskt låt nr9 ETT poäng och det är ju mer än de som klagade på mitt inlägg har givit.

well, well...

Link to comment
Dela på andra sajter

talang-fyllda

ta-l-ang-fy-lld-a

t-a-l-a..n..ng?

Nä, varför skulle det finnas några talanger här?

TALANGFYLLDA..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade i alla fall rätt höga förväntningar på låtarna efter att ha hört att det finns en del mycket talang-fyllda låtskrivare på detta forum och trodde därför att några av dess skulle vara med och tävla...

Jag är ledsen om du inte klarar av min ärlighet, men du är ny på forumet och förstår inte forumets gemenskap. 😉

Du är välkommen att läsa på lite om Studiofestivalens tema i den här tråden. Då skulle du säkert förstå att låtarna i festivalen görs med många klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Skriv en medlemspresentation om dig själv, gå in på demoavdelningen och lyssna på alla demolåtarna. Då skulle du nog ta tillbaka ditt provocerande inlägg om "mellanstadiestandard".

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt 3 får 6 poäng

Låt 1 får 4 poäng

Låt 7 får 2 poäng

Låt 6 får 1 Poäng

Låtarna 1 och 3 Känns bekanta som man hört dom förut. Kanske blir det lättare att ta till sig dom.

Låt 7. Här hör man vad viktigt det är med en bra sångare. Men jag gillar den.

Låt 6. Vad ska man säga, kanske är det den låten som bara blir bättre och bättre ju mer man lyssnar på den.

Det var roliga och bra bidrag tycker jag. Synd bara att inte min sommar låt kunde vara med.

/tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja! Då har jag genomnjutit låtarna tillsammans med cola, hamburgare och potatisklyftor (anteckna det!). Jag tänkte försöka mig på att skriva något om alla bidragen. Det är ju alltid kul att få kommentarer!

1. Klart somrig låt! Tramsig text med ahah som funkar när man druckit lite öhl. Bra flyt i refrängen. Bra producerat. Passande sång.

2. Genomtänkt text. Härlig deppstämning men sommarglansen är obefintlig. Fungerande mix. Trist slut, kunde slutat med ett rakt durackord istället 😳 Bra sång.

3. Schysst sommarkomp. Kul text. Lite halvfalsk sång ibland, men det stör inte. Bra gitarrslinga. Bra mix.

4. Känns lite ofärdig i produceringen. Banal text. Kunde ha lite roliga slingor för att förstärka. Lite fula stämmor på refrängen ibland. Ok mix. Kunde ha spelats lite snabbare. Inte så mycket sommarstämning.

5. Sommaren från Helvetet. Det saknas motorsågar, skrikande människor och reverserad sång. Kass mix. Högst osomrig.

6. Taskit producerat. Sången är dåligt inspelad vilket stör. Inte mycket sommarstämning. Oengagerande melodi.

7. Dansbandstexten är inte så mycket att kommentera. Oengagerad sång. Trist arr. Låten hade vunnit på högre tempo och rakare feeling tror jag. Lite gitarräkor hade ökat intresset. Inte så somrig.

8. Först trodde jag att Eddie Meduza hade skuttat upp från graven i ett revivalförsök, men sen hörde jag andrastämman på refrängen. Versen är falsk och refrängen är falsk så det stör ordentligt. Texten är helt okej. Lite taffligt producerat. Inte så intressant mix. Somrigt komp dock!

9. Osomrig. Halvbra producerat - rösten hörs ju knappt. Har för dålig koll på genren för att kommentera mer.

Nu till mina poäng:

6 - Låt 3

4 - Låt 1

2 - Låt 2

1 - Låt 8

May the best song win!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle du säkert förstå att låtarna i festivalen görs med många klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Det var ju precis det jag frågade om i första inlägget... Om det var på skämt.

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller?

Har läst tråden om tävlingen nu iaf och fattat vad det hela går ut på. Ber om ursäkt om jag klev på några ömma tår men min poängbedömning kvarstår dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle du säkert förstå att låtarna i festivalen görs med många klichéer, humor, osmakliga rim och med glimten i ögat. Inte blodigt allvar.

Det var ju precis det jag frågade om i första inlägget... Om det var på skämt.

Nog för att jag är ny här på forumet men är det här nått skämt eller?

Har läst tråden om tävlingen nu iaf och fattat vad det hela går ut på. Ber om ursäkt om jag klev på några ömma tår men min poängbedömning kvarstår dock.

Om du skall poängsätta nåt så kan du väl ändå hålla dig till röstningsreglerna, annars kan vi ju inte räkna med din röst.. dvs, din röst blir meningslös i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😮 tycker att det var en del bra bidrag!

6 poäng - låt 3

glad plåga.. sköna ackord och bra sommartext va det. Helt klart min vinnare 😳

4 poäng - låt 1

Typisk uppbyggnad i allt! Riktig sommarplåga men har inte nåt mer och blir tråkig efter ett par gånger tycker jag.

2 poäng - låt 7

va liten han låter, inte bra text. Men jag gillar den på nåt sätt ändå

1 poäng - låt 4

Har en mysig känsla. Här e nog han som har mest per gesslebetoning i sången. Dock tråkig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Bra mix, o proffsigt gjort. Snygg sång o kör.

2 Mullrigt o dåligt mixat. Inte så sommarpoppig.

3 Börjar tufft. Skön låt. Inte snyggt med Groove Agent.

4 Bra sång o snygga stämmor. Lite klent mixat. Behöver snabbare tempo.

5 Tror detta bidrag missat vad det gick ut på, för sommarpop. Nja, knappast!

6 Groove Agent, förstör introt. Tort o tråkigt. Mkt "s-ljud" på sången. Dåligt mixat.

7 Helkass text. Sångaren låter klen, o oerfaren. Händer inte så mkt. Gitarren i sticket är väldigt svag.

8 Haha, är det Håkan som gör Reagge? 😉 Nej, det här var inte bra.

9 Günters flickvän? Usch!

po_angen.gif

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Ham grellsky djury:

1) Klockren Gyllene-parodi med inslag av Lasse Winterdäck (gu vad jag älskar att skriva det). Tyvärr har den två minus, den innehåller inte speciellt mycket sommaranknytning samt man är inte riktigt säker på att den är en parodi. Låter som om låtmakaren menar allvar - eller så är han djävulskt ironisk 😲

2) Fantastisk låt, inte helt omedelbar men riktigt intelligent skön melodi - känns Pink Floyd - och mycket vass text med annorlunda sommarperspektiv. Målande. "Jag luktar som ett as", "grannen som jag hånglade med har jag bett å gå...". 😆

3) Här var det Pontus o Amerikanerna. Klämkäck. Strejtfårvard. Snygga gitarrfills. Rätt bra sommarfiling. Lagom banalt. Pop! Skulle mått bra av en insjungning till kanske men vafan, det är bra.

4) Är det Olle Ljungströms bortglömda halvpyssling som försöker sig på lite svajig poesi? Ingen höjdare faktiskt. Obefintlig sommarkänsla.

5) Tejpat på ett C60 i replokal 1980? Har inte riktigt hört ännu vad den handlar om men det är nog inte lycklig kärlek och jordgubbar iallafall. Egendomliga effekter strax före 01.00. Hmm, tror inte den blir en sommarplåga faktiskt.

6) Grymt medvetet dåligt. Låter nästan precis som Loke Martinzon från Manegen med G Killing. Nä, fan den växer och blir sämre och sämre och därför bara bättre. Sälj till Nic & The Family omedelbart!!

7) Nåt från lilla melodifestivalen va? "Går här på stranden med en flicka i handen" - låter praktiskt är det teskedsgumman eller? 😆 Kul parodi men inte bäst här.

8) Alla attribut som behövs, baktakt, kall bira, marimba och sommarglosor. Solstollarna gör comeback. Helsjuk muskör i refrängen, jädrear vad falskt ibland, nåja. Hög sommarhalt, låg hitpotential tyvärr.

9) Här däremot har vi en hit för fan. Nanananana, sunshine. Jovisst. Lite lama verser och mycket transportsträckor innan refrängen, men när den kommer är allt förlåtet. Bästa refrängen i startfältet för böveln!

Så, det var ju kul det här! Mina röster:

6 poäng till låt #2

4 poäng till låt #9

2 poäng till låt #3

1 poäng till låt #6

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nummer 9

Citat "REGLER: Sommarplåga... svensk text + max 3 min lång." saxat från reglerna...

Hur ska man förhålla sig till detta ??

Jimmy

Den reagerade jag oxå på. Jag hade själv en låt på gång med engelsk text som jag fick skippa pga reglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

det var mycket här som var dåligt.

1an var en typisk sommarmjäk.

2an. blir man ledsen av, men den har en fyndig text.

3an försöker, och det blir som någon sa, en del pontus o amerikanerna.

4an, känns lite överansträngd.

5an, vad håller du på med?

6an. det här skulle vinna på att någon annan gjorde den.

7an. fame factory? -javisst, men här duger det inte.

8an. eddie medusa goes bahamas.

9an. det är inget fel i att kunna läsa reglerna när man ställer upp i en tävling.

1 låter traditionellt, och det kanske förtjänar uppmärksamhet här. 6poäng

6 låten är inte lika dålig som du gör den -fast den låter snodd också. 4 förtjänta poäng

8 är patetisk och något som man åtminstone kan skratta åt. 2oförtjänta poäng

2 trist men ändå lite fyndig. 1poäng

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nummer 9

Citat "REGLER: Sommarplåga... svensk text + max 3 min lång." saxat från reglerna...

Hur ska man förhålla sig till detta ??

Jimmy

Här kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poäng. 😉

Tycker man däremot att låten är värd poäng endå, så är det upp till var och en som röstar. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nummer 9

Citat "REGLER: Sommarplåga... svensk text + max 3 min lång." saxat från reglerna...

Hur ska man förhålla sig till detta ??

Jimmy

Här kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poäng. 😉

Tycker man däremot att låten är värd poäng endå, så är det upp till var och en som röstar. 😲

Ska inte du som tävlingsledare bestämma detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt nummer 9

Citat "REGLER: Sommarplåga... svensk text + max 3 min lång." saxat från reglerna...

Hur ska man förhålla sig till detta ??

Jimmy

Här kommer ni som röstar in. Tycker man att ett bidrag bryter mot reglerna ger man inga poäng. 😱

Tycker man däremot att låten är värd poäng endå, så är det upp till var och en som röstar. 😮

Ska inte du som tävlingsledare bestämma detta?

Det var det jag just gjorde.

Bidraget finns kvar i tävlingen och det är valfritt att rösta på det, eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir väl diskad helt enkelt ... eller 🙂

Nää, jag röstade ju på nian! Den här festivalen har ju ändå varit lite bohemisk med lite flexibla anmälningstider o s v. Jag tycker alla som ansträngt sig att göra en låt ska få vara med, som sagt tycker några av oss att den e bra så är den värd poäng... Go Sunshine för helvete!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Få väl starta med en liten sommarprydd gobba

🙂

Efter detta måste jag citera det roligaste jag läst

sen Jesus gick i kortbraller och drack Sodavatten.

6) Grymt medvetet dåligt. Låter nästan precis som

Loke Martinzon från Manegen med G Killing. Nä, fan

den växer och blir sämre och sämre och därför bara

bättre. Sälj till Nic & The Family omedelbart!!

laugh2.gif

Så ja, tebax till låtarna.

1'an Kanske en ännu högre stämma efter sticket?

Passar perfekt på Rix FM!

2'an Deppig, and I like it! * harkel * det händer myc-

ket på Midsommar 😉

3'an Svängig direkt, inledningar får mig på fall, så

enkelt är det. Bra att någon sjunger om regn, det

är ju ändå så vi firar våra somrar.

4'an Lite tråkig. Växer sig större i andra vers, men

inte tillräckligt 😉

5'an Låter som du mickat upp en traktor i uppförs-

backe i början där. Tyvärr aldrig fastnat för den gen-

ren. Du fick med 'Bodega' iaf.. respekt! 🙂

6'an Inte riktigt, inte riktigt, inte riktigt helt svängig.

7'an Väldigt vad alla skall ha med 'strand' i sina lå-

tar 🙂 Gillar tempot. Gillar den helt enkelt! [ Skönt

med ett skratt ]

8'an Sommarplågor vill jag faktiskt ha!

9'an [ ' Wooiyej Flygplan, Wooiyo Flygplan, Luftens

hjältar hela dan, med bara flygplan. Nu sticker vi! ' ]

Här var det ös vill jag lova, sköna beats!

6 poäng : 3'an

4 poäng : 1'an

2 poäng : 7'an

1 poäng : 9'an

avslutar med en sommarplåga : 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...