Jump to content
Annons

M-box frågor?


Tobbe

Recommended Posts

Annons
Två snabba M-box frågor:

Klarar sig mboxen på strömmen från usbutaget?

Vilken latency ca kan man få förvänta sig?

1. Låt mig säga såhär, det medföljer ingen ac-adapter ( Läs: Ja )

och

2. för hög ( har dock inga sifforor ).

Nu kanske jag inte direkt är världens mest opartiska person eftersom jag har haft problem med min M-box sedan dag ett.

Se för fan till att ha ett eget specialanpassade operativ för Pro Tools. Kommer inte gå i över huvud taget annars.

För övrigt tror jag inte att du kommer att ha så mycket framgång med M-box om du är slö. Räkna med åtminstone en semestervecka konstant konfiguerande innan du har fått igång skiten.

Edit: Jag hittade svar på din första fråga efter 15 sekunders sökande på google.

Var du inte lite väl slö nu? 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

jo den klarar sig på usb strömmen MEN SE UPP!

Jag köpte en ny dator (dell inspirion 8600c) som stog med i listan på datorer protools hade prövat!

Så fort jag sätter på +48v knappen så slocknar mboxen och man måste koppla i och ur igen.

Den funkade bättre på så sett med min gamla slöa dator. Om inte +48v är på fungerar dn dock väldigt bra. Kanske inte den låga latency man vill ha. Kan gå ner till ca 128 samplingar/? men skulle inte rekomendera att köra så lågt om man kör många spår.

Mindframe Red

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har M-box till min lilla Mac Powerbook G4. Hade lite problem med Earlency i början men det är nu fixat!

Vilka problem mer exakt, och hur fixade du dem?

Det visade sig att jag var så uppspelt över att allt fungerade så bra och lät så bra så att jag var lite tidig i mitt spel. När det faktum att min dator och min M-box funkar som en klocka, lugnade jag ner mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...