Jump to content
Annons

En till låt jag börjar bli nöjd med. Hur låter det i era lurar/högtalare?


Recommended Posts

Annons

Nej, det låter bara väldigt mycket nästan hela tiden. Så mycket blås, varför det? Det är ju liksom ingen ordning när du bara smällt på en massa trummor rakt över alltihopa.

Det är ju annars en bra låt, absolut men jag tror du hållit på med trötta öron för länge och för mycket.

Jobba på, kortare pass, så blir det väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Bra låt. Känner ingen sorg för Göteborg när jag hör den.

Aldrig tänkt på det tidigare, men du har helt rätt! Det är ju en total ”rip-off” melodin i första raderna i den refrängen! Älskar den låten…men hade inte en tanke på den när jag skrev denna låt ..men hör ju nu att det är jättelikt!

 

6 timmar sedan sa punkrockdude:

Ett av de alster jag tyckt mest om på forumet den senaste tiden. Jag tror att jag måste lyssna på Liberators album Too Much Of Everything efter denna.

Kul att du gillar:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arrangemang, komposition mm;  Kanonlåt! Man blir glad av att lyssna. 

Jag tycker mig höra att ljudbilden låter väldigt komprimerad, snudden på digital dist? Du har inte mycket dynamiskt omfång kvar vad jag kan förstå. Det blir jobbigt att lyssna i längden.
 

Du kanske har för hög nivå på de olika instrumenten när de går in i olika pluggar? Vissa pluggar distar om man driver dem för hårt. Om så, kanske gainstaging är något att jobba på. Detta för att få lite luft o dynamik.

Här på forumet har det diskuterats en del att gainstaga mot VU0.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och sången passar bra med låten. 
det är för mycket som händer i låten. Det är för mycket i rörelse och allt händer på samma gång. Jobba lite mer med dynamiken och tänk genom vilka instrument som ska vara i fokus i de olika delarna i låten. 
 

bra jobbat 👍🏻 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, jag gillar. Man blir glad av att lyssna på den 😄

Jag tycker att det passar låten att ARRet är lite kaos, och att det händer lite för mycket i den. 😀

Jag hade dock dämpat gitarrerna som ligger hel utpanorerade (de stör ljudbilden mest i början och i verserna), och flyttat in dem mer mot mitten generellt. Kanske testat att låta ljudbilden vara smalare i verser, och sedan få breda ut sig i refränger. (Då hinner öronen återhämta sig lite också i mellan refrängerna.)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...