Jump to content
Annons

Finns något som kan förbättras i denna rocklåt?


Recommended Posts

Annons

Första intrycket är att det är kommeciellt, alltså ingen demo eller hemmastudio så det känns riktigt proffsigt. 

 

Tycker låten är bra. Gillar refrängen bäst för där sjunger sångaren ut lite mer. Det är smaksak men skulle önska att mn sjung ut lite mer i versen. Blir lite staccato ibland. Mer i första versen än övriga.

Transition vid 1:44 skulle jag önska "drar på" lite mer innan nya takten, men jag har förkärlek till lång uppbyggnad med långa trummor. Lite samma 3:30 men det är bara några takter man har på sig dock.

 

Annars mycket bra.

Bra röst i sången och tycker trummorna är riktigt bra!

 

Jag är amatör, ha det i åtanke.

Redigerat av Växjölirarn
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är lite trevande (ordplaceringen) och "sitter" inte riktigt men med träning så faller den nog på plats. Orden kommer för noga men bör flyta mer utan att få grumliga ord. Mycket diskant höres i min taffliga laptop. Annars en "najs" och glättig låt. Jag betygsätter en fyra av fem möjliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnar jag i hörlurar via smartphone. Bas höres och jag erinrar mig att det är bara bitvis orden är "för noga." Det låter som du läser. Gitarrsolot börjar bra men det finns några amatörmässiga nöd-heltoner däri. Diskanten är bra i mina hörlurar.

Fortfarande betyg 4 av 5. 

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
Link to comment
Dela på andra sajter

Överlag superproffsigt! Guldkorn i intro, feta refränger och ”kastas ut” vid 3.25 som låter väldigt bra! Bättre sång på denna låt! Kan även jag uppleva lite skrikigt av diskant framförallt i refrängen av gitarrer, utan att vara proffs på detta. Smaksak men jag förstod inte slutet riktigt, gillar du det så kör på det. Någon sa Winnerbäck, tänk vad snyggt med en tjej som körade lite på refrängen i denna😊 Gillar trummor och bas väldigt mycket. Summa summarum en bra låt och det märks att du lagt ner mycket mer jobb på sången, vilket jag tycker lyfter det hela flera snäpp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack alla för jättefina kommentarer. De känns som lön för mödan att sitta ändlösa timmar i studion och justera automation 1dB upp eller ner.

@Växjölirarn Jag ska öva lite mer på sången och få den att flyta mer. Samt kolla på trummorna vid ingången till nya takterna.

@slejnard Ska kolla diskanten. Jag tror jag behöver filtrera bort vissa vassa resonanser (ring, pip) i de övre registren. Jag kör med brainworx V3 mastereq och har dragit på ett hyllfilter +5dB runt 5kHz på sidorna. Detta är nog lite i överkant.

@FlizzaffDu har rätt. Jag behöver öva mer på sången så den flyter bättre. Ev. hitta lite andra ord på vers2 som gör att konsonanter på varandra inte hackar upp fraseringen. Jag hör oxå att sången är sur på en del ställen i vers och brygga, så om jag inte sätter pitchen vid omtagningen, får jag se om pitchkorrigering (varAudio) kan avhjälpa.

@Richie76 Bra att du uppmärksammade lite skrikighet i gitarrerna. Jag tror det är resonanserna på sidorna som gör detta, så jag kommer plocka bort dem med Reso, bx refinement eller Soothe. Håller med; orgeln är nog lite för hör i bryggan vid 0:35 (ska drar ner den någon dB).

 

http://www.demolatar.se

Redigerat av Jonatan Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...