Jump to content
Annons

Finns något som kan förbättras i denna rocklåt?


Recommended Posts

Annons

Första intrycket är att det är kommeciellt, alltså ingen demo eller hemmastudio så det känns riktigt proffsigt. 

 

Tycker låten är bra. Gillar refrängen bäst för där sjunger sångaren ut lite mer. Det är smaksak men skulle önska att mn sjung ut lite mer i versen. Blir lite staccato ibland. Mer i första versen än övriga.

Transition vid 1:44 skulle jag önska "drar på" lite mer innan nya takten, men jag har förkärlek till lång uppbyggnad med långa trummor. Lite samma 3:30 men det är bara några takter man har på sig dock.

 

Annars mycket bra.

Bra röst i sången och tycker trummorna är riktigt bra!

 

Jag är amatör, ha det i åtanke.

Redigerat av Växjölirarn
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är lite trevande (ordplaceringen) och "sitter" inte riktigt men med träning så faller den nog på plats. Orden kommer för noga men bör flyta mer utan att få grumliga ord. Mycket diskant höres i min taffliga laptop. Annars en "najs" och glättig låt. Jag betygsätter en fyra av fem möjliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnar jag i hörlurar via smartphone. Bas höres och jag erinrar mig att det är bara bitvis orden är "för noga." Det låter som du läser. Gitarrsolot börjar bra men det finns några amatörmässiga nöd-heltoner däri. Diskanten är bra i mina hörlurar.

Fortfarande betyg 4 av 5. 

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
Link to comment
Dela på andra sajter