Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Vad är detta? Pop punk indie. ??? Låt på svenska jag tänkte som låt 2 på singeln efter grillen är tänd. Hur låter det? Synpunkter tas tacksamt emot. Provade en annorlunda mix approach

 

https://www.dropbox.com/scl/fi/7rpbgqrf54p3xbymsv44f/F-rsta-dan-P-sommaren-v1.mp3?rlkey=ghm7e9qunfpwgoh6fx8a10s6f&dl=0

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan sa Fidden:

Ja det påminner lite om utsikten jag hade under skogsbranden i västmanland. Inte samma doftsensation dock.

Usch och fü🔥

Det där minns jag; har ett par (ambulans)polare från distriktet som hölls i beredskap 24/7 sjukt länge.
Läskigt var ordet, sa Bull.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan sa slejnard:

Vad är detta? Pop punk indie. ??? Låt på svenska jag tänkte som låt 2 på singeln efter grillen är tänd. Hur låter det? Synpunkter tas tacksamt emot. Provade en annorlunda mix approach

 

https://www.dropbox.com/scl/fi/7rpbgqrf54p3xbymsv44f/F-rsta-dan-P-sommaren-v1.mp3?rlkey=ghm7e9qunfpwgoh6fx8a10s6f&dl=0

 

11 timmar sedan sa slejnard:

Hörs texten? Sambon tyckte det lät lite stressigt. Upptempo ja 🙌 

Okej!!

Gillar brytet mellan introt och resten. Det känns spännande!

Sången [i min lyssning] är för låg; jag hör vart tredje och femte ord typ☹️

När du höjt sången skulle den kunna behöva lite skjuts av kör/stämmor i reffarna.

Basen är, i mitt tycke, för ”plåtig”. Mycket plektrumanslag och inget kött.

Övriga gitarrer och krejer återkommer jag med då jag ser sången som det mest primära att åtgärda just nu.

Onwards käre Slej. Onwards!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och jag saknar något som händer i de återkommande pauserna i verserna. Kanske små gitarrräkor. Eller en nån som svarar i typ megafon. 

Texten känns inte som den håller samma klass som musiken i övrigt. Det är sommar och det rimmar på sommar, det är hand i hand på en strand. Men det är nog så det ska vara. Sommaren är kort och det mesta regnar bort. Hösten kommer snart, ja det går med vindens fart.

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan sa slejnard:

Har dimman lättat? Ser du klart?
http://klart.se

Ja, Lützen försvann och ersattes av 🌞 Är det sommar det där som rimmar på sommar? Tveksamt men gött är det.

Själv då? Snö? Regn? Snöblandat regn?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Fidden:

[…]. Eller en nån som svarar i typ megafon. 

Texten känns inte som den håller samma klass som musiken i övrigt. Det är sommar och det rimmar på sommar, det är hand i hand på en strand. Men det är nog så det ska vara. Sommaren är kort och det mesta regnar bort. Hösten kommer snart, ja det går med vindens fart.

 

Jaaa!!! Call-and-response med megafongrej är ju en skitbra idé☝🏼

Ptja, Tomas Ledin gör det ju hela tiden så…🙃

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Mjahapp, ser ju ut att bli en övertidsblockad… Mellancheferna är svettiga som fan för det här kommer att bli tufft att lösa för dem😨

Redan nu pratas det om indragna semesterar (d v s i första hand beviljade semesterar i närtid). Drar det ut på tiden blir även, återigen, beviljade, sommarsemestrar indragna.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...