Jump to content
Annons

Demo in the works - All my life


Nbient

Recommended Posts

Hej på er

jobbar på en låt här som börjar ta form. Tänkte försöka få lite input.

Sången är bara en scrap, platshållare tills jag hittat riktig text, men melodin är nog nära där den ska vara.
Tänker mig även en del adlibs och körer som ska dit, samt även precisera trummorna lite. Cymbaler kke kan va nåt 😉

högt och lågt. 

tack.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack Flizzaff.

ja, sången är medvetet lågt mixad då den inte är klar. Finns ingen text, mest melodin och några frön till vidare text, därav titeln 🙂

Håller med angående helsyntetisk musik 🙂

 

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad du menar med att "precisera" trummorna. Angående trummorna känns de lite mekaniska och sterila i en övrigt ganska levande produktion. Kicken har i min mening lite mycket klick och kan få lite mer saturation.
Du har ju lämnat gott om platsen för sång i mitten, så den kommer nog sitta bra till slut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Falconshield.

Med “precisera trummorna” menar jag just det du påpekar, att få dem mindre mekaniska och mer levande. Bakas in mer i låten sas. Just nu är det ju bara ett grundbeat utan större variation. Vad jag sen kan göra för att få det att låta ”mindre plugin” återstår att se 🙂.  
Jag håller med om klicket i kicken.  Blev väldigt tydligt nu när du nämnde det.

Tack för feedback. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...