Jump to content
Annons

Vinnare i mixtävlingen med Studio och Austrian Audio


Studio.se

Recommended Posts

Bildfortavlingsida2_1200.jpg.a80fd9a4ca1b6a221048d144877d9104.jpg

Efter gedigna genomlyssningar har alla nu gett sina omdömen av de 47 bidragen, såväl besökare som jurymedlemmar. Jurymedlemmarna hade sammanlagt lika många röster som har lagts här på sajten av besökare, dvs juryns vikt är 50 procent.

VINNARE

1:a pris går till bidrag 16, inskickat av Henrik Larsson.
Motivering: Den mix som fungerar bäst som en enhet och som bäst tog tillvara på energin i låten. Bra balans mellan instrumenten, bra bredd, bra monokompatibilitet.

 

2:a pris går till bidrag 31, inskickat av Unne Liljeblad.
Motivering: Genomarbetad mix, använder effekter på ett bra sätt för att både ta fram instrumenten och göra låten intressant att lyssna på. Gäller även gitarreffekterna och rösteffekterna. Har på tal om röst jobbat fram några fina köravsnitt. Lite diskantig på sina håll. Två av jurymedlemmarnas favorit.

3:e pris går till bidrag 40, inskickat av Josef Falkensköld.
Motivering: Rimligt volymbalanserad, men överlag lite mörk EQ. Lite onödigt mycket reverb skapar distans. Några överraskningar och delay throws är utströsslade här och där, bra. Överkomprimerad, lyftet i de starkaste partierna uteblir.

Vinnarna kommer kontaktas av oss via mejl de närmaste dagarna. Ett stort grattis, och tack till alla som så förtjänstfullt var med och tävlade. Kul!

Och ett särskilt tack till vår samarbetspartner Fitzpatrick som bidrar med priserna från Austrian Audio.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade själv några på listan på potentiella ”vinnare”. 16 gick mig helt förbi ärligt talat. gudarna vet varför. 
Stort grattis till alla deltagare som alla är vinnare i mina öron.  Bra jobbat allihop. 
Jag förstår att juryn inte hade det lätt 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...