Jump to content
Annons

Ny EP Strange Day


slejnard

Recommended Posts

Hej!

Släppte idag min EP inspirerad av 70-talsrock, funk och disco. Stort tack till alla här som gett feedback under arbetets gång, framförallt Neosus som även bidragit med lite hammond på låten Heartful People. Min polare Ulf Lundmark trummar och några vänner körar. Gå gärna in och lyssna. Tar tacksamt emot all typ av feedback. Finns på de flesta digitala plattformar:

 

Redigerat av slejnard
La till
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
35 minuter sedan sa punkrockdude:

Jag lyssnar på Strange Day och tycker att körerna är mycket bra. De i sin stereo "omfamnar" ledande sången i mitten bra. 👍 Låten annars är ganska intressant och att du försöker lura bort mig de sista slagen i vart fjärde takt med oväntade trumfills gillar jag.

Tackar! Kul att höra. Det är min sambo plus en vän hjälper mig med kören på den låten. Trummisen Ulf är riktigt duktig och brukar hitta på spännande saker 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill kan jag lira dom på min stream ibland. Det kommer minst en nån gång ibland 😄 och kollar

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/16/2021 at 8:12 AM, slejnard said:

Hej!

Släppte idag min EP inspirerad av 70-talsrock, funk och disco. Stort tack till alla här som gett feedback under arbetets gång, framförallt Neosus som även bidragit med lite hammond på låten Heartful People. Min polare Ulf Lundmark trummar och några vänner körar. Gå gärna in och lyssna. Tar tacksamt emot all typ av feedback. Finns på de flesta digitala plattformar:

 

Det här är ju fan skitbra! Toner från ungdomen!!! Toppen. Slejnard!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då kör jag dom 

Om du har video så kan man spela det samtidigt, det blir bra kvalite om servrarna har en bra kväll.

(Annars är det skoj och lätt att göra och en modern nalle filmar kanon bra.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då rullar dom. Riktiga killer natur bilder till en del av låtarna, det skulle funka skitbra med samma motiv och kameran bara rullar och fångar stunden. Musik behöver ett visuellt element för att liksom bli helt på nåt sätt enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
2 timmar sedan sa Peter Roos:

Bra jobbat slejnard! Låter fint i mina Genelecar här, la till plattan i mina favoriter.

Tack Peter! Vad kul att höra 😊👍Har jobbat på en del med denna EP. När jag gick med i studio forum 2008 så var jag helt novis på detta med digital inspelning men har lärt mig mycket under åren. Känns som att det går framåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...