Jump to content
Annons

Nenne

Medlem
  • Antal inlägg

    161
  • Gick med

  • Senast inloggad

  • Dagar jag vunnit

    2

Dagen då Nenne senast vann var 21 september 2020

Nenne hade det mest gillade innehållet!

Rykte i communityn

37 Utmärkt

Senaste profilbesökare

1 583 profilvisningar
  1. Jaa, vad ska man säga? Skitbra, som vanligt från dig Slejnard? Möööööööööjligen skulle mina skitnördiga bandmedlemmar tycka "överproducerat"- Sklt i dem. Jag vet bäst. Det låter bra!
  2. NEEEEEEEEEEEEEJ . Men vafan det son låter bar för dig är BRA!!* end of discussion*
  3. Ja. Dessutom kan man ju normalisera nivån på spåren, i de flesta (alla?) DAWs.
  4. OK. Ja det är miditrummor körda genom Steinbergs VST-trumset. Det är ett vanligt munspel men jag ska titta på det där. Grötigheten bord gå att fixa till. Stort tack för att du tog dig tid.
  5. Nenne

    Feedback :|

    Skulle vara hjärtligt glad om någon toge sig tid att lämna kritik på detta spår som jag knåpat med en hel del. Som vanligt välkomnas negativ och dekonstruktiv kritik å det varmaste.
  6. Sorry jag såg inte din fråga. (Citera gärna när du ställer ett inlägg till ett annat specifikt inlägg). Nu ser jag att du redan fått svar men oftast är det vocals som är centrum i en mix; Den ska alltid ligga i mitten av mixen (pan = 0) och helst med ett minimum av dynamikkorrigering. Tycker jag iaf. Jag jobbar helst med "torra" acapellas från amatörer eller semiprofessionella sångare och ibland kan dynamiken vara litet väl stor och då kan man behöva engagera en kompressor men i normalfallet kan man nöja sig med en ganska svag kompression.
  7. Nenne

    Mastra spår?

    Nu är ju jag inte direkt någon fena på matering men ett tips är att lägga en limiter sist i masterkedjan. Då kan man justera utnivån och eventuellt "limma" litet genom att sänka trheshold litet för att få ett lägre LUFS. Men man ska vara försiktig med det där så man inte sänker dynamiken alldeles för mycket. (Det finns limiters som har andra fördelar om man lägger dem sist i masterkedjan, som dithering och resampling. exemelvis som denna : https://www.waves.com/plugins/l3-multimaximizer#introduction-to-the-l3-and-l3-ll-multimaximizers ).
  8. Nej men du beskriver just det som jag bortsett från; Det funkade väl för mig i någon mix med att reducera 300 Hz och tog det som intäkt för att det skulle funka i alla mixar. Så är det ju inte, man måste jobba från grunden med varje ny mix. Det visste jag nog redan men blev påmind om det nu! Hur som helst är jag otroligt glad för den här hjälpen!
  9. Toppen Jon Rinneby! Att det finns en dipp vid 300 beror på att jag har reducerat just den frekvensen på både baskaggen och elbasen eftersom jag fått för mig att det är där det "grötar ihop sig". Det ska jag sluta med. Även de andra EQ-problemen ska jag titta på. Jag ska försöka lägga ner mer tid på att automatisera kompressorerna (och kanske en del annat) för att få den där variationen i dynamik som du påpekar, i olika delar av låten. Jätteglad att du tog dig tid och tack för de fina omdömena! /N L
×
×
  • Skapa ny...