Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

2 minuter sedan sa -k9-:

Jag misstänker ingenting. Jag har inte utbildningen eller kompetensen att själv avgöra något i denna fråga. 

Jag går bara på neurologens uttalande som lyder "Jag kan varken styrka eller avfärda epilepsi i detta läge". 

Så han säger inte att jag har epilepsi. Men han säger samtidigt att han inte heller kan avfärda epilepsi. Skulle han sagt att jag inte har epilepsi så skulle det vara en friskförklaring, medans om han kunde se att jag har EP så skulle det ju varit en diagnos. Men detta är ju ett uttalande som betyder att man kan fortsatt kan misstänka EP då han inte kan avfärda det. Men det kan inte ses som mer om en misstanke om EP då han heller inte kan säga att det är EP med säkerhet. 

 

Om nu neurologen inte misstänker epilepsi lär väl inte Trafikverket ha några invändningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som jag skrev tidgare 

16 minuter sedan sa Neosus:

Och därför borde dom undersöka dig vidare istället. 

Som sagt.. 

Äsch! Ta en alvedon! 😜 

Jo det botar ju allt. Tyvärr så har jag bara receptbelagt hemma som jag blir så flummig på, så jag vill inte ta dem. 

Det skulle redan varit igång med nästa steg hos neurologen men det blev inte så. Jag fick många remisser till en massa ställen och påtalade det för sjukvården. Så då ville alla instanser invänta svar från de andra instanserna. Så Öron näsa hals, sömnlabbet Avesta, neurologen Falun, Psykiatrin, med flera avvaktade med att skicka en kallelse tills de andra instanserna kommit med sina svar. Vilket ju ledde till att jag inte fick någon kallelse, så inga undersökningar gjordes, så inga svar kom, så inga kallelser skickades, inga undersökningar gjordes.... osv. 

Fiffigt va? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Fidden:

Om nu neurologen inte misstänker epilepsi lär väl inte Trafikverket ha några invändningar?

Men han misstänker ju just epilepsi. Men han kan inte med säkerhet säga att jag har det. Hur kan du missa det? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa -k9-:

Men han misstänker ju just epilepsi. Men han kan inte med säkerhet säga att jag har det. Hur kan du missa det? 

 

Har fortfarande inte förstått om neurologen efter utförd utredning fortfarande misstänker att du har epilepsi. Men jag är dokumenterat trög.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa -k9-:

Som jag skrev tidgare 

Jo det botar ju allt. Tyvärr så har jag bara receptbelagt hemma som jag blir så flummig på, så jag vill inte ta dem. 

Det skulle redan varit igång med nästa steg hos neurologen men det blev inte så. Jag fick många remisser till en massa ställen och påtalade det för sjukvården. Så då ville alla instanser invänta svar från de andra instanserna. Så Öron näsa hals, sömnlabbet Avesta, neurologen Falun, Psykiatrin, med flera avvaktade med att skicka en kallelse tills de andra instanserna kommit med sina svar. Vilket ju ledde till att jag inte fick någon kallelse, så inga undersökningar gjordes, så inga svar kom, så inga kallelser skickades, inga undersökningar gjordes.... osv. 

Fiffigt va? 

Du är kanske lämnad till kråkorna iallafall då.

Jag skojar bara mitt i eländet. Vilken karusell som Slej skrev! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen.

Han säger att han lika lite kan säga att jag har det som att han kan säga att jag inte har det. Just därför att han lutar åt att jag kanske kan ha det, men att det inte gick att svara helt säkert på de tester han gjorde. 

Hade testerna visat att jag INTE har epilepsi så skulle svaret vara att ja INTE har epilepsi. 

Hade testet visat att jag FAKTISKT har epilepsi så skulle svaret vara att jag FAKTISK har epilepsi.

Därför kvarstår ju en MISSTANKE OM epilepsi. Just för att han inte kunde hitta testresultat för det ena eller det andra. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa Fidden:

Har fortfarande inte förstått om neurologen efter utförd utredning fortfarande misstänker att du har epilepsi. Men jag är dokumenterat trög.

Haha! Ja menar inte att vara dryg mot dig. Jag tycker det är komiskt att vi bägge pratar förbi varandra såhär bara. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en äldre gubbe som fick veta att han har kärlkramp och fick medicin för det. Men hans son misstänkte att det var fel och slogs för att dom skulle göra en riktig undersökning och det visade sig senare att den gamle hade epilepsi. Dom gav honom medicin för epilepsi istället och gubben blev bättre.

Vad som hände med den läkaren sedan vet jag inte. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa -k9-:

Åter igen.

Han säger att han lika lite kan säga att jag har det som att han kan säga att jag inte har det. Just därför att han lutar åt att jag kanske kan ha det, men att det inte gick att svara helt säkert på de tester han gjorde. 

Hade testerna visat att jag INTE har epilepsi så skulle svaret vara att ja INTE har epilepsi. 

Hade testet visat att jag FAKTISKT har epilepsi så skulle svaret vara att jag FAKTISK har epilepsi.

Men nu kunde han ju inte säga vare sig att jag FAKTISKT har epilepsi, eller att jag INTE har epilepsi. Därför kvarstår ju en MISSTANKE OM epilepsi. 

Då förutsätter jag att det i journalen tydligt framgår att misstanken kvarstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Fidden:

Då förutsätter jag att det i journalen tydligt framgår att misstanken kvarstår.

Formuleringen är ganska ordagrant "Jag kan varken styrka eller avfärda epilepsi i detta läge". 

Jag tycker det är uppenbart att man därför kan misstänka att jag kanske har EP.

Kanske vore bättre om han vänt lite på formuleringen gnom att byta plats på två ord och skrivit "Jag kan varken avfärda eller stryka epilepsi i detta läge" vet inte om man hänger upp sig på det fösta styrka och missar avfärda som kommer efter, annars. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa -k9-:

Formuleringen är ganska ordagrant "Jag kan varken styrka eller avfärda epilepsi i detta läge". 

Jag tycker det är uppenbart att man därför kan misstänka att jag kanske har EP.

Kanske vore bättre om han vänt lite på formuleringen gnom att byta plats på två ord och skrivit "Jag kan varken avfärda eller stryka epilepsi i detta läge" vet inte om man häger upp sig på det fösta styrka och missar avfärda som kommer efter, annars. 

Det kanske är den där brottsutredningsanalogin som spökat till det i min skalle. Där blir man ju frikänd under sådana förhållanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Nu ringde läkaren och det blev ett lyckat samtal. Bra att jag övade lite här i Längsta. Hon var med på noterna på en gång när jag vända på orden och sa att han varken kan avfärda eller bekräfta EP. 

Hon ville skicka iväg mig och röntga buken också. Ser ut att bli många vändor till Falun nästa år. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...