Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2021 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jag vet inte varför denna vidriga dag gjorde att jag tog mig tillbaka hit en sväng. Kanske för att jag behöver tryggheten? xD

Satt uppe nästan hela natten och följde detta vidriga spektakel i realtid, precis som jag följde valnatten för några månader sedan.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan sa Micke H:

Jag vet inte varför denna vidriga dag gjorde att jag tog mig tillbaka hit en sväng. Kanske för att jag behöver tryggheten? xD

Satt uppe nästan hela natten och följde detta vidriga spektakel i realtid, precis som jag följde valnatten för några månader sedan.

Jag är också trött idag efter att ha letat upp en stream från senaten som inte avbröts med massa reklam och samtal med bernie sanders. Följde hela dagen, först med tanke på senatorvalet i georgia som kom bort lite i flödet. Det resultatet validerade ju för övrigt resultatet från potusvalet fullständigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa CHAE:

Håller med! Hela grejen är en stor jävla skamfläck för hela det amerikanska folket. T o m många av republikanerna fördömer det här och DTs agerande.

Fy fan vilket cluster fuck!!! Jag var otroligt imponerad av polisens superlugna roit control-agerande. Det hade väl lätt kunnat sluta i massor av döda. Tårgas FTW, liksom.

Är inte ofta de åberopar det 25:e tillägget...

Ja.... Tårgasen är väl reserverad för de minoritetsfolk som bor i landet..?  

2 timmar sedan sa Neosus:

Trump borde flytta till månen! 

Vad har månen gjort för ont?

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan sa Dark Of Light:

Tog del av videorna till dödsskjutningen av kvinnan igår på Capitolium. Otäcka bilder och väldigt rörigt för alla inblandade. Det blir intressant att se hur domen blir efter denna skjutning.

Så.... djävla.... onödigt. Hela skiten. Rätt av.

Hear, hear!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Tog del av videorna till dödsskjutningen av kvinnan igår på Capitolium. Otäcka bilder och väldigt rörigt för alla inblandade. Det blir intressant att se hur domen blir efter denna skjutning.

Så.... djävla.... onödigt. Hela skiten. Rätt av.

Dom? Bröt hon sig inte in? Blir det dessutom terrorismklassat kommer hen få medalj. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Fidden:

Dom? Bröt hon sig inte in? Blir det dessutom terrorismklassat kommer hen få medalj. 

Jodå, men för mig är reglerna oklara vad polisen/security får göra i detta läge. Hon klättrar i videon in (ÄR NI KÄNSLIGA ÄR DET BÄTTRE ATT INTE TITTA) genom ett trasigt fönster och får mitt i klivet en kula i kapsylen. Om jag jämför detta "deadly force" mot bilderna av de flyende poliserna i trappan, visad i en tidigare video så blir jag osäker på vad de egentligen får göra. Så därför min osäkerhet om hur detta kommer att fortsätta för den som avlossade skottet.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, Nancy Pelosi (förste talare i kammaren) viftar med det 25:e tillägget i USA:s konstitution.
Frågan är om tid finnes innan maktöverlämnandet. Att dessutom lägga till ytterligare en riksrätt mot Trump.... ja, då får de lägga på ett kol.

Ah, such a shitshow USA blivit. De senaste 4 åren har förvandlat landet och presidentskapet till något groteskt.
Djupt tragiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindsay "Vindflöjeln" Graham positionerar sig ängsligt nu bakom de kritiska rösterna av gårdagens händelser. Han buntar dessutom ihop de vänsterextrema som slog sönder städer i BLMs namn för några månader sedan med de höger extrema som vanärade Capitolium igår. Intressant. Han har bytt åsikter förut i rasande fart. Mot Trump, med Trump och nu igen mot. Politik är en smutsig dans, beroende på vilken musik som spelas...

Tummen ner betygen av denna presskonferens på YT ökade lavinartat. Det betyder bara att mängden Trump anhängare är stor.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Jodå, men för mig är reglerna oklara vad polisen/security får göra i detta läge. Hon klättrar i videon in (ÄR NI KÄNSLIGA ÄR DET BÄTTRE ATT INTE TITTA) genom ett trasigt fönster och får mitt i klivet en kula i kapsylen. Om jag jämför detta "deadly force" mot bilderna av de flyende poliserna i trappan, visad i en tidigare video så blir jag osäker på vad de egentligen får göra. Så därför min osäkerhet om hur detta kommer att fortsätta för den som avlossade skottet.

Polisen i trappen hade mobben både framför och bakom sig. Att skjuta i det läget skulle placera honom i en för honom livsfarlig situation. Fanns ingen försvarslinje att hålla. 

Vid skjutningen var mobben på väg in i ett säkrat område, vilket också skulle försätta polisen i en livsfarlig situation. De hade möjligheten att "hålla linjen" och gjorde så. 

Jag hoppas att svenska polisen får reagera på samma sätt när den galna SD-mobben stormar Rosenbad efter nästa val. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa Fidden:

Polisen i trappen hade mobben både framför och bakom sig. Att skjuta i det läget skulle placera honom i en för honom livsfarlig situation. Fanns ingen försvarslinje att hålla. 

Vid skjutningen var mobben på väg in i ett säkrat område, vilket också skulle försätta polisen i en livsfarlig situation. De hade möjligheten att "hålla linjen" och gjorde så. 

Jag hoppas att svenska polisen får reagera på samma sätt när den galna SD-mobben stormar Rosenbad efter nästa val. 

Morn & kpd.

Ja, det kan mycket väl vara så. Det är svårt av bilderna speciellt av vakten i trappan att dra några slutsatser. Ju mer jag tittar på fönster scenen så börjar jag tänka på ett vådaskott. Vi får snart se vart det barkar.

Säkerhetsfolket och dess ledning har redan fått kritik av sitt "lama handlande". Trots Trumps "ta er till Capitolium" uppmaning och det viktiga som stod på dagordningen så var säkerheten inte förstärkt. Det blev således väldigt enkelt för mobben att ta sig in.

Det här ÄR ju samtidigt också en delikat dans med balans. Vi precis som de är demokratier. Hur mycket ska man låsa in och på vilket sätt, utan att det hela ska se ut som en polisstat. Hur mycket ska vakterna skjuta innan det blir ett fullständigt blodbad. Bättre att satsa på ett kraftigare skalskydd.

Jag är osäker på vilka regler som gäller i USA i dessa fall. Förmodligen är de auktoriserade att skjuta på ett tidigare skede än våra svenska motsvarigheter.

 

Btw, tRump höll en dåres försvarstal i natt. Allt för att rädda sitt skinn.
Den lurar ingen.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...