Jump to content
Annons

Feedback på mix (och mastering)


Saibot Music

Recommended Posts

Hej! Längesedan nu... Efter oändligt många timmar med försök att få till ljudet i mixen så undrar jag om jag är klar?

Medveten om att sången måste göras om, men hur sitter mixen? Finns det några självklara missar? 

Verkligen tacksam för konstruktiv feedback.

 

//Tobias

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar den redan som den är. Den är varierat och harmoniskt, Kom-trappan är roligt och fint med typ 'klockspel' efter.

Sången känns mänskligt, verklig och passar till texten, ingen jävla voice-robot som sjunger.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Tycker det låter nice! Vid 1:13 har du någon synth som spelar lite mysko! Sången är lite låg i pitch ibland, mänskligt, går att pilla till eller ta om....mot slutet är sången lite stark på vissa fraser! Lite småfix på automtionskurverna bara! Trevligt med Svensk text tycker jag!

På det hela taget bra - lite småpill sen är du hemma!

 

Mvh Henric

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska ge några grejer i mixen:

Kom, kom, kom, kom... den lägre stämman är för stark och tar för mycket plats. Nivåerna är ganska bra annars. Sången går fram bra. Om något är basen lite tunn. 

Det jag annars reagerar mest på är att mixen inte riktigt limmar. Synth som ligger hela låten känns lite "onaturlig" och limmar heller inte av den anledningen. 

För att få det att limma: Ett gemensamt reverb, lätt komprimering av hela mixen, lite saturation av något slag. Ljuden är lite för cleana och ensamma istället för att sitta ihop tillsammans i en hel mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela in den live med sparsmakad elgura, bas och nån slags trummor lite långsammare på ganska låg volym som ger massor av plats för sången så du får in det naturliga svänget den naturliga dynamiken och mera plats för och ett djupare tryck på voxen.

Tycker jag är nog bäst att tillägga

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...