Jump to content
Annons

Oumbärligt i racket för dig?


Gäst

Recommended Posts

Har blivit med ett hål i racket och undrar vad jag ska stoppa dit/behöver. Är det världens bästa EQ eller kanske en kompressor eller en preamp som saknas. Hmm preampar har jag så det gick bort. 

Ju billigare ju bättre också 😄. Kanske ska satsa på den där vita Cellon istället

Jaru varmt idag också.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min Presonus ADL 600 blir det nog i mitt fall. Använder den både för att spela in med mickar men kör ofta med den för att få en bra line ingång för att spela in t ex bas med. Tycker det är bekvämare att ställa in den och använda rätt mickar för att få till rätt ljud än det är att sitta och pilla med ljudet efteråt. Känns bättre att ha en massa rattar att gå vilse bland än att vilsa sig runt med tangenter och mus.  Även om det idag är lätt att bara välja bland förprogrammerade eq, kompressorer och så vidare i t ex Cubase för att få till ett skönt ljud även medans man spelar in. Har även använt den för vid mastring någon gång. 

Idag så behöver man ju inte en så bra peramp då det går att fixa det med pluggar, men har man en så vill man inte vara utan den. 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 Trum-pinnar och ett munspel. Så att de lätt finns tillgängliga när det behövs inspiration... ( I värsta fall även en blockflöjt).

Räcker platsen för ett litet xylophon ? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, HomerJSimpsson said:

2 Trum-pinnar och ett munspel. Så att de lätt finns tillgängliga när det behövs inspiration... ( I värsta fall även en blockflöjt).

Räcker platsen för ett litet xylophon ? 😉

Haha! Det är faktiskt ett bra förlag att ha ett enkelt instrument nära tillhands om man vill bara vill testa en melodi lite snabbt. Själv skulle jag valt en baryton ukulele istället för blockflöjt och xylofon dock. Mest för att mina hundar inte låter mig öva eller spela på något blåsinstrument alls. Har en trombon som de ylar och tjuter som 101 brandbilar om jag tar fram och blåser i den. Trumpinnar har jag liggandes lite varstans för att kunna öva lite medans jag ser på film eller så. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, -k9- said:

 Mest för att mina hundar inte låter mig öva eller spela på något blåsinstrument alls. Har en trombon som de ylar och tjuter som 101 brandbilar om jag tar fram och blåser i den.

Det gör min hund med !  Rätt irriterande, men ganska häftigt också. 

UTMANING : Få med hundyl i låten ! 

Är det inte nått yl i början av Michael Jacksson's THriller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina katter som jag haft verkar gilla musik men dom jamma aldrig med 😄. Vad tror ni om att få dit en harpa. 19 strängad Distad rock harpa ett måste i alla studios det är nästa trend Ableton och en massa skumma ljud släng dig i väggen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...