Jump to content
Annons

Glenn Hughes - Resonate


KillwithSkill

Recommended Posts

Glenn Hughes är en brittisk basist och sångare. Han är mest känd för att ha spelat med Deep Purple som basist och sångare (med David Coverdale) 1973-1976 och som sångare (ej basist) i Black Sabbath 1985-1986. Innan dess återfanns han som sångare och basist i funkrockgruppen Trapeze 1969-1973. Han har gjort många sidoprojekt genom åren. Ett av dom var Phenomena trilogin där han medverkade på två första.

Hughes har inte gjort nåt eget på flera år. Tills nu. När han i november 2016 släpper sin platta som han har i princip gjort allt själv på, text musik och produktion.
Hughes är i mina öron en av världens bästa rocksångare. Många tycker han skriker för mycket. Men jag gillar det och är grymt imponerad av vad denna 65-åring har för stämband....

Gillar soundet och produktionen. Feta rockguror utan att vara nåt slipknot eller Rammstein... Breda Hammondmattor och tjong i trummorna.

Samt självklart svinbra sång.

Ps. lyssna på pukrumlet i avslaget.. Hehehe gillas 😎



Första singeln:

Lite från studion




Jag tror det här blir en höjdarplatta ☺️


http://www.glennhughes.com/resonate/
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Måste säga att David Coverdale har varit en av mina husgudar och en av sångarna som fick mig att börja gapa en gång i tiden. Dock har hans röst för länge sedan gett upp men Huges lever än. Helt fantastiskt egentligen med tanke på hur karln har levt om med droger mm. Så olika livets lotter falla. Alldeles oavsett, bra skit detta.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...