Jump to content
Annons

revival ilok2


leopard

Recommended Posts

Annons

Jäpp! Det funkar utmärkt med en aktiv USB-hub. Jag kör både iLok och eLicenser i en sådan. Codemeter (används för Samplitude) vill däremot inte funka via hubben, utan den måste sitta i en egen port på datorn, av någon orsak...

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer de vassa frekvenserna i sången att bråka med boosten som revival ger?

Det kan vi inte svara på. Men du får nog en bättre topp om du equar bort det vassa och sen tar tillbaka brilliasen med revival i din situation. revival lägger till harmonisk info som låter bra, så oddsen är att den kommer välja en bättre kombination av höga frekvenser för våra mänskliga öron

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer de vassa frekvenserna i sången att bråka med boosten som revival ger?

Jag har inte testat den själv än, men vad jag kan bedöma av videos jag sett så verkar det inte vara mycket av ett problem, åtminstone inte så länge man inte har extrema resonanser i vart fall. Och som alltid - använd med måtta, överdriv inte.

Om det skulle komma upp frequenser som bråkar så verkar det inte vara värre än att man filtrerar ned dem innan de går till Revival.

Faktum är att toppen verkar låta ganska nice vad jag hört hittills :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

vad gör usb hubben aktiv?

Den har egen strömförsörjning.

Vad är eLicenser?

Steinbergs USB-nyckel, som används till Cubase, Wavelab och deras VSTi.

räcker en ilok2?

iLok 2 är den aktuella versionen och den kan innehålla en farlig massa licenser. Kräven pluggen iLok2 eller iLok, så är det den som behövs, helt enkelt.

det står inte på foursounds hemsida vad det är för usb version på pace ilok 2?

Den fungerar i alla USB-portar, såvitt jag vet.

Du kan säkert hitta svar på många frågor här också: https://www.ilok.com/#!faq 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...