Jump to content
Annons

slejnard- Funky Rain


slejnard

Recommended Posts

Annons

Sley & the family Stone! 😎

Jag gillar det men jag tycker att basen dock kunde vara "tjockare", något mer komprimerad och mer i allas ansikten. Wah-wah:n är cool men kunde vara lite tajtare i ljudbilden. Gitarrfigurerna är sköna och OH:t på trummorna är dundernajs!

"Keep dat phunk comin', baby!"

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! Som CHAE skriver så vore det bra med lite tjockare bas sen kanske sänka sången ett litet snäpp för mina öron 🙂 Trummorna låter riktigt bra! Lite ytterligare percussion som redan skrivet skulle nog fylla ut lite extra helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Skön låt detta. Skulle vilja ha aningen mer bas jag också dock. Highhaten försvinner nog lite för att det är så mycket instrument som ligger i ungefär samma omfång som den gör. Kan du mixa om och kanske panorera lite så att det blir mera utrymme för highhat på ett nattuligt sätt så skulle nog låten växa med det.

Vet inte om jag tycker det vore en så bra idé att köra med en t ex koklocka eller klaves för att få en tydligare uppfattning av takten. Även om det skulle underlätta för dem som inte lyssnar så mycket på musik som svänger på samma sätt som denna typ av funk-rock gör, så skulle det kanske kännas som att du slängde in en ful och obekväm ledstång som pajar det härliga stöket i låten. Men får du till det så kan det ju bidra med en snygg och bekväm ledstång, samt kanske bidrag med ett häng eller ett driv i låten med.

Men jag gillar stöket och den råa känslan som låten har nu. Passar din röst som låter lite punk, blues och metal samtidigt, när du sjunger så här. Något som jag gillar med just din röst, för att vara tydlig på den punkten. Du levererar igen tycker jag. 😎 B) 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo virveln är nog mera viktig i denna låt. Som det är just nu så leder virveln ju och bidrar till ett omväxlande driv och häng. Karllinus har helt rätt. Och du gjorde alltså rätt med mixen till att börja med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...