Jump to content
Annons

Kemper metal!


magnus83

Recommended Posts

Nu Àr den hÀr. Min underbara fina vackra Kemper!!!!

HÀmtade ut den vid femtiden, Äkte hem sÄ fort som min skruttbil kunde. Sedan köpte jag ett par profiler som herr Die Hard hade rekommenderat som verkligen lÀt sjukt bra i mina stackars sjÀlvdöda blomkÄlsöron.

Efter det slĂ€ngde jag ihop en kort trudelutt för att meka lite ljud 🙂

Vad tycker ni?

Har gjort nada med gitarrljudet. Basen som ocksÄ Àr genom Kempern har jag höjt lite runt 100hz plus en kompressor.

https://soundcloud.com/nestergaard/kemper-test

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Hehe, nÀ jag mÄste erkÀnna att mitt mÄl inte var att fÄ det att lÄta förjÀvligt.

Vad Ă€r det du tycker lĂ„ter kasst? 🙂

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu ska jag inte vara sÄn... Kul att du Àr nöjd men metal Àr i min mening den tristaste genren av dem alla. FörstÄr inte denna fÀbless för fÀrdiga ljud pÄ burk. Alla anvÀnder kemper med samma profiler, alla anvÀnder Slate till trummor och varenda produktion lÄter i princip likadant. I 9 fall av 10 vet jag precis hur det kommer lÄta innan jag ens lyssnat.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Bullerbyn, jag förstÄr vad du menar. Men gÀller inte det för alla genrer? LÄter inte nÀstan all pop musik likadant, ljudmÀssigt?

Jazz? Klassiskt...osv. Och sjÀlv sÄ Àr jag nöjd om jag fÄr det att lÄta som alla andra i denna genren, för jag gillar deras ljud! Jag Àr inte ute efter att starta en ljudrevolution eller göra ett helt eget sound. Det har jag inte kunskaper för, inte heller utrusning till. FÄr jag till ett sound som tilltalar mig sÄ Àr jag helnöjd. MusikmÀssigt dÀremot Àr en annan sak.

Btw, jag anvĂ€nder inte Slate 😉

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu ska jag inte vara sÄn... Kul att du Àr nöjd men metal Àr i min mening den tristaste genren av dem alla.

Men nu Àr du en sÄn. Vad gör du hÀr dÄ? Bidrar ingenting och ingen som bryr sig vad du tycker. Get the funk out ur trÄden helt enkelt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men nu Àr du en sÄn. Vad gör du hÀr dÄ? Bidrar ingenting och ingen som bryr sig vad du tycker. Get the funk out ur trÄden helt enkelt.

Om jag bidrar eller inte Àr vÀl knappast din sak att avgöra. Jag bara delgav min Äsikt och detta Àr ett diskussionsforum dÀr vi diskuterar. Eller vill du bara bkli konstant avsugen och dÀr alla tycker som du?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard och Bullerbyn, skaffa ett rum!

Men visst kan det vara intressant att diskutera hur nya produkter som tex kemper pÄverkar musikbilden generellt. Den har ju fÄtt stort genomslag och borde sÄledes pÄverka hur mÄnga skivor lÄter. Samtidigt sÄ Àr ju hela poÀngen att man kan printat olika stÀrkare.

Sen tycker jag att metal Àr en genre som verkligen kan lÄta olika. Sen kan subgenres lÄta vÀldigt specifikt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

LÀste diskussionen utan att lyssna pÄ filen och tÀnkte att jo, metal lÄter rÀtt jÀvla likriktat och trist idag....., kopplade in lurarna och lyssnade....., fy fan lÄter ju hur fett som helst.... och dÄ har jag hÄllt pÄ med det hÀr i 20+ Är....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad roligt everlastingrecords! Ja basen blev helt OK! 🙂

Tro det eller ej, men jag har en bas. En Daion Power Mark XX - B, som jag alltid har tyckt lĂ„tit apa. Ända tills jag bytte strĂ€ngar, jĂ€vlar vilket ljud det blev!! Och det blev ju inte sĂ€mre med en grym profil pĂ„ Kempern 😉

Och jag som tÀnkte byta in den mot ett tio-pack Justin Bieber plektrum...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om jag bidrar eller inte Àr vÀl knappast din sak att avgöra. Jag bara delgav min Äsikt och detta Àr ett diskussionsforum dÀr vi diskuterar. Eller vill du bara bkli konstant avsugen och dÀr alla tycker som du?

Du utgick frÄn dig sjÀlv som vanligt. :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad roligt everlastingrecords! Ja basen blev helt OK! 🙂

Tro det eller ej, men jag har en bas. En Daion Power Mark XX - B, som jag alltid har tyckt lĂ„tit apa. Ända tills jag bytte strĂ€ngar, jĂ€vlar vilket ljud det blev!! Och det blev ju inte sĂ€mre med en grym profil pĂ„ Kempern 😉

Och jag som tÀnkte byta in den mot ett tio-pack Justin Bieber plektrum...

😳 Aldrig hört talas om. FĂ„r googla pĂ„ den basen. 😄 Ja dĂ€r hör man skillnaden pĂ„ gamla döda strĂ€ngar. Du fĂ„r avvakta dem dĂ€r Bieber plektrumen. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det hade vart intressant att veta vad det Ă€r du tycker lĂ„ter dĂ„ligt. 🙂

Det som du tycker lÄter bra Àr nog det jag tycker lÄter illa...denna typ av musik(?) passar bra nÀr man ska spy tycker jag.

distad bas lĂ„ter fis, guran bölar, sĂ„ngaren pressar ur nĂ„got som lĂ„ter som att hen mĂ„r riktigt dĂ„ligt. UngefĂ€r sĂ„ Ă€r nog kĂ€rnan 🙂

ps. kĂ€nner till att det finns de som tycker annat sĂ„klart 🙂

Redigerat av MRS8
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ok, tack för svaret. DÄ Àr det inte mix mÀssigt nÄgot du stör dig pÄ, utan mer genren i sig.

Om nÄgon lÀgger upp en hiphop lÄt hÀr pÄ forumet sÄ vÀljer jag att inte skriva nÄgot, av anledningen att jag kÀnner samma för hiphop som du kÀnner för denna slags musik. Just saying....

  • Gilla 2
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...