Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Finns det något ställe man kan lyssna på dem? ÄVen fast det är billigt vill jag veta att det är värt att dra hem. Dåliga stråkmaskiner har jag för många 🙁

Här är två snubbar som laddat hem och gör små tester/recensioner. Den första är väldigt kort och koncis, den andra mera pratig men också mera omfattande. Det kanske kan ge nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vet jag inte hur jag har lyckats undvika lyssna på Slejnards "Fellow Man", men det är nåt med den låten. Gitarren, och särskilt solot är kanon. Avslutningen är närmast utopisk. Dom där täta stämmorna i sången är inte lätta att lägga alltså.

Va fan. Är det bara jag, eller påminner det om något? Om jag nu bara kunde komma på..........

Redigerat av Bluddrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vet jag inte hur jag har lyckats undvika lyssna på Slejnards "Fellow Man", men det är nåt med den låten. Gitarren, och särskilt solot är kanon. Avslutningen är närmast utopisk. Dom där täta stämmorna i sången är inte lätta att lägga alltså.

Va fan. Är det bara jag, eller påminner det om något? Om jag nu bara kunde komma på..........

https://soundcloud.com/slejnard/fellow-man

Oj vad glad jag blir. Tack för berömmet! Jag blev väldigt nöjd med soundet på den här. Autowah på basen och cleana gitarrer. Många 11-ackord. Kul att du gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad glad jag blir. Tack för berömmet! Jag blev väldigt nöjd med soundet på den här. Autowah på basen och cleana gitarrer. Många 11-ackord. Kul att du gillar!

Jo, jag gillade basen också. Vad är autowah? Hade en liten nitpicking-grej om sången, men det kanske vi inte ska gå in på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det finns en demo! Kolla länken jag gav i hemmpes tråd 🙂

Här är två snubbar som laddat hem och gör små tester/recensioner. Den första är väldigt kort och koncis, den andra mera pratig men också mera omfattande. Det kanske kan ge nåt?

Tack! Ska kolla under dagen 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

(De flesta av demosarna är så tråkigt programmerade. För lite expression-variation...)

Sonivox bygger på gamla inspelningar, och har väl om jag förstått det rätt fått en del kritik för att det är svårt att få till variation i spelet.

Men behöver ett popsnöre som du alla dessa möjligheter? Ska det inte gå snabbt bär man spelar in hits?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonivox bygger på gamla inspelningar, och har väl om jag förstått det rätt fått en del kritik för att det är svårt att få till variation i spelet.

Men behöver ett popsnöre som du alla dessa möjligheter? Ska det inte gå snabbt bär man spelar in hits?

Klart att det ska gå snabbt. Men jag vill att det ska låta bra.  😎  Saker som låter dåligt kan de flesta göra.  😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det ska gå snabbt. Men jag vill att det ska låta bra.  😎  Saker som låter dåligt kan de flesta göra.  😑

Jo. Att det är lätt att spela in dåligt har jag också hört. Inte minst på mina egna inspelningar.

Redigerat av Bluddrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Är i en hockeysvacka. Har inte tittat på någon match.

Är nog i en svacka rent allmänt.

Inget är sådär väldans kanonskoj...

De sista skälvande timmarna kvar av detta år. Vad tycker ni om den so far? Har den varit sämre än årsmodellen innan? Många musiker/artister som gått åt tycker man. Oroligt både ute i världen och inom rikets gränser... som vanligt.

Aningens oroligt även här i tråden ett tag...

Hur kommer det bli på andra sidan? När talen talats klart. När klockorna ringt in det nya och ut med det gamla. Efter att körerna körat färdigt, sångerna har tystnat och glöggen, (i den mån det finns kvar), har svalnat...

Kommer det att bli ett ännu sämre år än detta? Kommer det att bli ett bättre? Hur faen ska vi veta det? Kommer musiker/artister lämna oss i samma takt? Kommer det vara fortsatt oroligt här och där? Eller bara roligt? Blir det kpd även fortsättningsvis?

Frågor... frågor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...