Jump to content
Annons

Gratulera Fredrik Sonefors som flyttar en trappa upp


Signia

Recommended Posts

Tänkte vi kunde gratulera forumets rätt välkände (men nu så sällsynta) Fredrik Sonefors, som har blivit upptagen i ett av dom större förlagen: Bobby Ljungrens Lionheart Music Group!

*Fet jävla fanfar!!* air-horn-1-l-48x48.png😳🤪

Musikindustrin skriver att han kommer jobba vidare där med bl.a. Norlie&KKV, som han tidigare gjort välkända låten "Där jag hänger min hatt". Hur snitsigt Fredrik skruvade ihop den låten finns även att se som video här på forumet.

Förlagschefen för Lionheart säger:

"Jag har följt Fredrik Sonefors under flera år nu och insåg tidigt att den här killen har talang. Vi har hållit kontakten under åren och nu var tajmingen rätt att teckna avtal. Jag ser Fredrik som en stor talang och tillgång som låtskrivare och producent både för den lokala och internationella marknaden."

Gratulerar och lycka till! 🙂

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte vi kunde gratulera forumets rätt välkände (men nu så sällsynta) Fredrik Sonefors, som har blivit upptagen i ett av dom större förlagen: Bobby Ljungrens Lionheart Music Group!

*Fet jävla fanfar!!* air-horn-1-l-48x48.png😳🤪

Musikindustrin skriver att han kommer jobba vidare där med bl.a. Norlie&KKV, som han tidigare gjort välkända låten "Där jag hänger min hatt". Hur snitsigt Fredrik skruvade ihop den låten finns även att se som video här på forumet.

Förlagschefen för Lionheart säger:

"Jag har följt Fredrik Sonefors under flera år nu och insåg tidigt att den här killen har talang. Vi har hållit kontakten under åren och nu var tajmingen rätt att teckna avtal. Jag ser Fredrik som en stor talang och tillgång som låtskrivare och producent både för den lokala och internationella marknaden."

Gratulerar och lycka till! 🙂

Det där är ju faktiskt ganska längesedan nu 😉 Snart 3 år sedan.

Men Tack för fanfaren. Bugar och bockar.

Edit: Men så sällsynt är jag väl inte? Ja, kanske sant. Men är fortfarande inne varje dag, även om jag inte alltid loggar in och skriver något 🙂

Mvh,

Fredrik

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh .. Nämen?? Den här tråden skapade ju jag för ca 3 år sen. Kom den upp först nu?! Otroligt ... ☺️

8287396.jpg

Till mitt försvar fick jag i alla upplysning om detta i mitt prenumerationsbrev. Så då kollade man in artikeln på hemsidan, och där ser det mycket riktigt ut såhär: http://www.musikindu...ionheart_music/

Dagens datum 18 februari med stora bokstäver, som alltså då INTE är publiceringsdatumet? Utan bara en funktion som visar dagens datum. Och inga andra datum på sidan syns. Snyggt. Tack MI! 😲

Ja, hrm, beklagar att jag smittade lurandet över på dig, Anders F och ehm ... ja hoppas i alla fall det varit bra då, Fredrik. 😊

(fan, kan inte nån bara ... begrava den här tråden, så går jag och tar en tröst-drink så länge 😱 )

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Till mitt försvar fick jag i alla upplysning om detta i mitt prenumerationsbrev. Så då kollade man in artikeln på hemsidan, och där ser det mycket riktigt ut såhär: http://www.musikindu...ionheart_music/

Dagens datum 18 februari med stora bokstäver, som alltså då INTE är publiceringsdatumet? Utan bara en funktion som visar dagens datum. Och inga andra datum på sidan syns. Snyggt. Tack MI! 😲

[...]

För mig är den länken daterad 12 Juni 2012. Inte kollat inkorgen på ett tag? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh .. Nämen?? Den här tråden skapade ju jag för ca 3 år sen. Kom den upp först nu?! Otroligt ... ☺️

8287396.jpg

Till mitt försvar fick jag i alla upplysning om detta i mitt prenumerationsbrev. Så då kollade man in artikeln på hemsidan, och där ser det mycket riktigt ut såhär: http://www.musikindu...ionheart_music/

Dagens datum 18 februari med stora bokstäver, som alltså då INTE är publiceringsdatumet? Utan bara en funktion som visar dagens datum. Och inga andra datum på sidan syns. Snyggt. Tack MI! 😲

Ja, hrm, beklagar att jag smittade lurandet över på dig, Anders F och ehm ... ja hoppas i alla fall det varit bra då, Fredrik. 😊

(fan, kan inte nån bara ... begrava den här tråden, så går jag och tar en tröst-drink så länge 😱 )

Nä, men det är ju ingen fara. Jag tackar så mycket för uppmärksammandet. Alltid trevligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har det gått?

Som alltid så går det upp och ner. Jag gör mitt bästa och försöker göra sånt jag själv gillar och ha roligt 🙂 Men det är en tuff bransch.

Edit: Här är en lista på mina släpp såhär långt

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju kul att det går bra med musiken för nån trots att dom hänger på Studio forum.

Jo, några undantag finns väl, både Shellback och Avicii har ju hängt här t ex. Även om framför allt den senare inte fick så mycket respons på sina uppladdade alster... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju kul att det går bra med musiken för nån trots att dom hänger på Studio forum.

Beror på vad ens mål är. För mig går det sketabra! Om jag fick en krona för alla som lyssnat så skulle jag ha råd med en helkväll på krogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju kul att det går bra med musiken för nån trots att dom hänger på Studio forum.

Kan ju inte sluta hänga här bara för att det går bra 🙂 Jag har alltid älskat forumet. Har snart hängt här i 10 år. Eller är det 11? Kanske räknade fel sist. Det står ju någonstans, hehe.

Edit: Jodå! Snart 10 år.

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...