Jump to content
Annons

Problem fender J-bas...


adrumdrum

Recommended Posts

Problemet är att det låter det som skivknaster när man petar eller drar med fingrarna på plektrumskyddet(nedanför g strängen) .

Hörde en massa knaster i inspelningen och tänkte att nån kabel var lös vilket jag kollat att det inte är...

Har monterat bort plektrumskyddet och då försvann problemet. Det spelar ju ingen roll om p-skyddet inte är på, mest estetiskt...

Någon som vet vad det kan vara för problem? om det får att lösa, annars får jag väl spela utan p-skydd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej, inte ett ko-stängsel till tänkte jag först.. men de va en annan tråd.

Problemet du har är förmodligen statisk elektricitet som uppstår för att plektrumsyddet inte har ordentlig kontakt med kroppen.

Det kan hjälpa att rugga baksidan på skyddet med fint slippapper eller foliera. Eller torka av framsidan med vanligt mjukmedel för tvätt, då de flesta även motverkar statisk elktricitet.

Gissnigsvis låter det mer när du dar med fingrarna precis där kablarna till mikrofon är dragna? Kanske räcker det att skärma av dem lite bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...