Jump to content
Annons

Hur flyttar man "stack-tagningar" till flera kanaler


Greenlight

Recommended Posts

Om man spelar in samma instrument med flera kanaler, och därefter gör många tagningar som skapar stacks (heter det så?)

Dvs många olika tagningar i samma kanal. Tex en gitarrslinga.

Om man sedan gör markeringar i en kanal på flera tagningar, så att de bästa blandas. Hur flyttar man de till de andra kanalerna då?

Krånglar jag till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är inte helt hundra på vad du menar. Du har spelat in flera tagningar på flera spår samtidigt och vill klippa ihop tagningarna likadant på samtliga spår?

Isåfall får du använda group edit tror jag. Har inte behövt göra det själv någon gång men jag tror det är lösningen.

http://support.apple.../en-us/HT201943

Men då skapar du gruppen innan du klipper ihop tagningarna (gärna innan du spelar in).

Take Folder heter det för övrigt. Stacks är en annan sak (eller två till och med).

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Logic 9 och "grupperar" spåren jag spelat in samma instrument på i samma grupp (i mixerläget fältet ligger det strax nedanför där man väljer vilken output man vill ha). För att välja synka blandade tagningar behöver man klicka i "phase-locked audio" i gruppinställningarna för den gruppen du vill hålla på med. Har för mig att det går till på samma sätt i 8an men är inte hundra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Logic 9 och "grupperar" spåren jag spelat in samma instrument på i samma grupp (i mixerläget fältet ligger det strax nedanför där man väljer vilken output man vill ha). För att välja synka blandade tagningar behöver man klicka i "phase-locked audio" i gruppinställningarna för den gruppen du vill hålla på med. Har för mig att det går till på samma sätt i 8an men är inte hundra.

Tack 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...