Jump to content
Annons

Bouncea ett audiotrack "on the spot"


Linkoon

Recommended Posts

Hej!

Jag kör Cubase 7.5.

Finns det ett enkelt sätt att "bränna in" pluggar och outboards för en specifik ljudfil?

Exempel:

Jag har spelat in elbas på ett spår och lagt på en kompressor som insert på just detta spåret, det låter bra.

Nu vill jag bouncea just det här spåret, inkl kompressorn, utan att ljudet passerar stereoregelns pluggar.

Jag vill helt enkelt bränna in audiospårets pluggar i ljudfilen kan man säga.

Detta borde verkligen gå att göra! Någon som vet hur?

(Freeze-funktionen är inte aktuell då jag använder många outboards. Det är just dessa jag vill "bränna in" för att sedan kunna använda dem till annat.

Vänligen,

Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det du kan göra är väl att lägga till en ny utgång dit du routar basspåret och sedan bouncar som vanligt. Under export menyn kan du välja spår, utgång osv till vänster om jag minns rätt. Sitter inte vid datorn nu men tror detta ska funka! Någon med mer koll får gärna fylla i!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Ja idag blir det solo/bypass inserts på masterregeln/bounce mono med "direkt import" av ljudfilen tillbaka i Cubase.

Min dröm är att jag ska kunna högerklicka på en ljudfil och välja någon typ av bounce som bouncear just den filen, utan att jag behöver markera ut start och stopp på tidslinjen, och sedan ersätter befintlig ljudfil.

Jag har fått för mig att jag har läst om just detta någonstans! Fan haha, det finns inget sånt alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...