Jump to content
Annons

En låt är bara en låt, tills någon hör den!


Sir Toby

Recommended Posts

Annons

Jag har ett svagt minne utav att det kan ta lite tid innan den blir lyssningbar på forumet. Men jag kan ha fel.

Du kan annars göra som jag och lägga upp den på en alternativ musiktjänst. Youtube funkar bäst av de jag testat. Men det kan ju ha ändrats. (Testat MySpace/Youtube/Soundcloud. Sistnämnda bara försökt lyssna.)

Du lägger i Youtubefallet bara din länk i inlägget, och musiken spelas upp direkt. Typ så här blir resultatet:

Link to comment
Dela på andra sajter

...Typ. Dock funkar inte SC-låtlänkar på mitt jobb. Det blir bara en grå ruta med ett moln. Dock har jag för mig att jag kan lyssna på SC genom att gå in direkt på någons profil. Nåt knas är det. Därför skippar jag SC.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

En de esser vore bra. Visslar rätt bra. Skulle gärna få smälla till och bli ännu större på reffen, verkar som du strävar dit. Vers 2 får gärna börja lite lugnare. Nåt clickljud som är jobbigt på reffen. Hihaten är rätt påstridig. Sticket slutar lite trist.....kanske bättre att det bygger mot sista reffen? Nu hänger det lite. Bra jobbat! bra sång osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Enig om de-esser.

Hi-hat och klicketiklick är lite för starka.

Testa någon annan delay-effekt än att leaden panorerar runt höger/vänster. Känns lite fladdrigt.

Jag tycker att det blir lite starkt med "BÄÄÄÄ..." i refrängen med breaket innan. Kanske någon liten rise-effekt. Tror att leaden i refrängen skulle må bra av mer rymd också. Lägg ett par stämmor utpanorerade höger/vänster.

Fin låt.

ATB!

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Visst är det lite märkligt? Hur kommer det sig att det finns så mycket ny och bra musik runt om oss men ändå är det samma femton låtar som kretsar i våran vardag. Det borde vara förbjudet att spela samma låt mer än en gång i veckan på radio, typ!

Hur ska ny musik kunna få plats..

Är det inte "Så mycket bättre" som spelas så är det "Mello" Eller varför inte "Idol"..

Vart finns det utrymme för nya låtskrivare och artister som inte är "kompis" med branscen?

För egen del gör jag numera musik för mitt eget välbefinnande, men det vore en lögn om jag sa att jag inte vill att så många som möjligt ska få en möjlighet att höra mig och att välja.

Och nu är det ju så att det passerar en mängd länkar och tips i det dagliga flödet, men inte heller jag väljer att ge det en stund av lyssning. Tror att boven heter Tid, eller kanske lust. Vi är ju alltid på väg någonstans så vi har ju inte tid att bli berörda eller påverkade, det skadar kanske våra planer.

Skriver man dessutom texter som har en tanke eller lite svärta så blir det ännu svårare. men med det klassiska ackorden och lite yea baby så kanske man blir hörd.

Jag vet att det görs en fasligt massa bra musik och att det finns grymma musiker i landet lagom..

Jag tänker aldrig ge mig, Om jag får möjlighet att göra en platta med riktig backning så ska den heta. "Best of"

God jul och gott nytt år på er!

https://soundcloud.com/tobias-karlsson-9/du-s-ker-n-got-som-inte-finns

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...