Jump to content
Annons

Är EZkeyz bra?


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Jag undrar om någon här använder Toontracks EZkeys, och i så fall vad ni tycker om det.

Har haft EZKeys ett tag, funkar bra för mig att snabbt slänga ihop eller leka med melodier eller importera midi från annat håll och se vad det är för ackord... finns ju piano pluggar som låter betydligt bättre, men tycker att man (en) får mycket för pengarna... Kolla om de inte har en demoversion som du kan test-köra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill ha piano i sina låtar men inte spelar det så bra så är biblioteket i ezkeys sjukt bra att ha. Bara att mata in ackord och välja hur de ska spelas så får man ett midispår. Gillar man inte soundet så kan ju detta midispår fortfarande användas till ett annat piano :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon här använder Toontracks EZkeys, och i så fall vad ni tycker om det.

Funkar bra. Använder dock midifunktionen ytterst sällan men kan fatta att det kan vara till stor hjälp till andra än keyboardister för att få bra komp. Ljudmässigt tycker jag det är ett bra piano för att ha i mix, d.v.s. bland andra instrument. Per Larsson på Sampletekk ligger bakom samplingen av pianot. Även på Addictive Keys som ljudmässigt är ett snäpp bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra. Använder dock midifunktionen ytterst sällan men kan fatta att det kan vara till stor hjälp till andra än keyboardister för att få bra komp. Ljudmässigt tycker jag det är ett bra piano för att ha i mix, d.v.s. bland andra instrument. Per Larsson på Sampletekk ligger bakom samplingen av pianot. Även på Addictive Keys som ljudmässigt är ett snäpp bättre.

Det jag vill ha är den här automatfunktionen. Är pianot bra så är det en bonus. Är det någon som har testat de här varianterna med elpianon och klavinett mm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag vill ha är den här automatfunktionen. Är pianot bra så är det en bonus. Är det någon som har testat de här varianterna med elpianon och klavinett mm?

Jag har alla. De funkar och låter bra. Lite begränsade möjligheter att skruva ljuden men de låter som sagt bra från start.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alla. De funkar och låter bra. Lite begränsade möjligheter att skruva ljuden men de låter som sagt bra från start.

Hur är det med antalet midifiler som följer med? Har sett några bilder på programmet och det ser lite magert ut. Jag gör mest pop/rock-låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med antalet midifiler som följer med? Har sett några bilder på programmet och det ser lite magert ut. Jag gör mest pop/rock-låtar.

Ett basutbud följer med men hur många olika varianter det är vet jag inte. Du är ju inte låst till Toontracks egna utan kan även använda gratis på nätet. Tror jag gjorde en liten tutorial på cakewalks forum för det. Ska leta efter den tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...