Jump to content
Annons

PeteK

Recommended Posts

Äntligen! Som Gert Fylking brukar säga. 😉

Känns som ett riktigt lyft från föregångaren. För min egen del så är den redan bokad inför släppet i början på maj.

Fler som ska hoppa på tåget?

Metal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dem drar ju på i pressreleasen i alla fall. 🙂

Får kolla in först vad det är, var ett tag sedan man använde EZDrummer faktiskt, men det låter intressant hur som helst.

Edit: Se där, det fanns ju en video också som jag totalmissade. 😄 Ja, för en handfull hundringar i uppgradering så ser det intressant ut.

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var fördelen nu igen EzDr 2 vs SD2?

Tap2find ! Amount parameter !

Vad var det nu PowerHand funktionen gjorde?

Det är väl klart om du har den inställningen så är det inte så coolt. 😉

EZdrummer facts & features

• 7,000 sound files at 16-bit / 44.1 kHz equivalent to 5 GB of uncompressed WAV files

• Instant access to more than 8,000 midi drum patterns with pre-listening, quick browsing and drag & drop functionality

• EZdrummer ranges from entry level usability to pro handling

• Features multiple microphone control

• Internal mixer allows stereo and multitrack routing into the host through one single plug in

• Preset mix modes for quick sound changes

• Drums recorded at the renowned Avatar Studios

• Possibilities for the user to add their own MIDI files to the library

Såg väldigt lättarbetat ut på videorna på youtube.

För 699kr så är det helt klart värt att uppdatera i min värld iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är givet att uppgradera för min del. Tap to find är något som jag länge önskat mig så bara det känns ju värt det.

Måste bara gräva rätt på min gamla licens som jag inte använt på år och dar.

Den borde du hitta på Toontrack.com...om du kommer ihåg dina inloggingsuppgifter då förstås 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv får jag vänta tills SD3 släpps....när nu det blir men förhoppnings någon gång i år? 😲

Det blir oxo ett givet köp. Känns som att det borde komma ett nytt i år eller senast 2015.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Kommer alla gamla Ezx-bibliotek att fungera med tvåan, eller måste man ha båda pluggarna installerade?

Alla gamla ezx kommer att funka på tvåan. Hade varit dåligt om man hade varit tvungen att börja om på helt ny kula.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Kommer alla gamla Ezx-bibliotek att fungera med tvåan, eller måste man ha båda pluggarna installerade?

Du kan inte ha båda installerade sida vid sida EzDr2 "skriver över den gamla" enligt Toontrack själva.

Fattade det också som så att EZX-biblioteken skulle uppgraderas på något sätt, men utan extra betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den borde du hitta på Toontrack.com...om du kommer ihåg dina inloggingsuppgifter då förstås 🙂

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio åren men det verkar inte finnas något konto för nån av dem så jag antar att det är borttaget på grund av inaktivitet eller något.

Men jag ska ha kartongen med nyckel nånstans. :rolleyes: En anledning god som någon att röja upp bland gammalt bråte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio åren men det verkar inte finnas något konto för nån av dem så jag antar att det är borttaget på grund av inaktivitet eller något.

Men jag ska ha kartongen med nyckel nånstans. :rolleyes: En anledning god som någon att röja upp bland gammalt bråte.

Aha...lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio åren men det verkar inte finnas något konto för nån av dem så jag antar att det är borttaget på grund av inaktivitet eller något.

Men jag ska ha kartongen med nyckel nånstans. :rolleyes: En anledning god som någon att röja upp bland gammalt bråte.

Har svårt att tänkta mig att Toontrack plockar bort konton pga inaktivitet. Folk har ju trots allt betalat för deras produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat varenda mailadress jag haft de senaste tio åren men det verkar inte finnas något konto för nån av dem så jag antar att det är borttaget på grund av inaktivitet eller något.

Men jag ska ha kartongen med nyckel nånstans. :rolleyes: En anledning god som någon att röja upp bland gammalt bråte.

...i sådana lägen är det lätt att förstå varför jag (och många andra) gillar iLok... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag var precis inne och uppgraderade 🙂

Tänkte att jag lika gärna kunde göra det så slipper jag göra det på releasedagen, 6 maj.

Jag trodde iofs inte att jag skulle få "tillgång" till programmet..utan kanske en låst version eller dylikt!

Men icke 😛

Första intryck = 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte att jag lika gärna kunde göra det så slipper jag göra det på releasedagen, 6 maj.

Jag trodde iofs inte att jag skulle få "tillgång" till programmet..utan kanske en låst version eller dylikt! Men icke 😛

Vad menas med releasedag 6 maj om programmet redan är släppt?

Låter som en paradox i mina öron 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menas med releasedag 6 maj om programmet redan är släppt?

Låter som en paradox i mina öron 🙂

🙂

Det har varit nedräkning på Toontrack's hemsida..det står "3 days left" nu tex.

Det står även Available May 6.

Jag vet inte varför de släppt på det?!

Kanske de tjuvstartar lite för att inte ALLA ska straffa deras server 6 maj 😎

Eller, det kanske inte går att köpa programmet nytt, men det går att uppgradera?!

I wouldn't know 😳

Men..väldigt nöjd att jag nu har det i min ägo 🙂

Redigerat av Olympia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var precis inne och uppgraderade 🙂

Tänkte att jag lika gärna kunde göra det så slipper jag göra det på releasedagen, 6 maj.

Jag trodde iofs inte att jag skulle få "tillgång" till programmet..utan kanske en låst version eller dylikt!

Men icke 😛

Första intryck = 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰

Jag fattar ingenting ?? Har köpt uppgraderingen och under "My Products" står det

Unauthorized och i rutan som dyker up står det: This product will be available 2014-05-06.

Gör dom skillnad på 'Folk och Folk' där.. 😲😏

Ja-ja, jag får väl vackert vänta! 😐

Redigerat av uriah
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar ingenting ?? Har köpt uppgraderingen och under "My Products" står det

Unauthorized och i rutan som dyker up står det: This product will be available 2014-05-06.

Gör dom skillnad på 'Folk och Folk' där.. 😲😏

Ja-ja, jag får väl vackert vänta! 😐

Har du provat att starta programmet?

När jag går in på mitt konto på Toontrack så är Pop/Rock-kitet "Unauthorized" då den inte blir tillgänglig förrän den 6/5.

Dock kommer jag åt både Vintage och Modern-kitet samt expansionen Vintage Rock, vilket för mig var det viktiga.

Har ännu inte kollat på allt men det verkar inte som att jag kör någonting begränsat i övrigt.

Känns som att Toontrack i och med sökfunktionerna och hur man lätt kan sätta ihop egna midifiler baserat på redan befintliga osv, har skapat något som säkert kommer att bli standard inom VST-trumpluggar, riktigt bra och kul.

Edit: Expansionen Pop/Rock är tillgänglig i pluggen.

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...