Jump to content
Annons

Ljudkort för win likvärdigt Ensemble


evilrocker

Recommended Posts

Har funderat på att ev gå tillbaka till windowsträsket, men har inte alls koll längre på ljudkorten. Kör idag med Apogee Ensemble och är supernöjd med den. Tips på likvärdiga som funkar på win mottages tacksamt. Inte intresserad av Uad Apollo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Även jag skulle avstå från Tascam.

RME Fireface är ju fint men de har väl inte 8 mikpreamps? Dvs. du behöver både interface och mikpreampar.

Jag hade valt MOTU 896HD och lagt resterande pengar på lite fler mikpreampar och kompressorer för alternativa smaker.

...men känner jag dig rätt har du väl snart köpt Antelope Orion och åtta Neve-preampar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag skulle avstå från Tascam.

RME Fireface är ju fint men de har väl inte 8 mikpreamps? Dvs. du behöver både interface och mikpreampar.

Jag hade valt MOTU 896HD och lagt resterande pengar på lite fler mikpreampar och kompressorer för alternativa smaker.

...men känner jag dig rätt har du väl snart köpt Antelope Orion och åtta Neve-preampar.

Haha nädå, jag har 4 preamps I min lunchbox, och ensembblen har också bara 4 preamps. Så Rme ligger nog rätt bra till. Om jag nu inte ångrar mig här nu och köper en ny imac istälelt och stannar I trygga maclandet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo det får nog bli det, gillar apogee som fan! Skit bara att makarna är så dyra.

Nyfiken fråga, har din nuvarande makk kastat in handduken eller hur kommer det sig att du vill byta?
Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo det får nog bli det, gillar apogee som fan! Skit bara att makarna är så dyra.

Själv tycker jag inte de är dyrare än någon annan tillverkare, men de gör inga "billiga" modeller.

Kollade själv rätt mycket på Mac Pro när den kom i ny modell, men jag tycker inte den är värd pengarna om huvudsyftet är ljudprod.

Då är det smartare att maxa en iMac med SSD. Tror du får den största modellen med 1TB SSD (PCIe) för samma pengar som minsta Mac Pro.

Ett annat tips om din Ensemble. Om du gillar den och hellre vill köra Windows varför inte fixa ett kort som har ADAT in och fortsätt använd ditt nuvarande kort? Du kan ju köra den standalone och mata allt via ADAT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nyfiken fråga, har din nuvarande makk kastat in handduken eller hur kommer det sig att du vill byta?

Inte kastat in men jag kör så stora projekt att fläktarna går på max hela tiden, även fast jag kör 1024 och även har stängt av dedikerade grafiken. Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade och kollade runt lite på priser, mac är ju rätt dyrt ändå, har redan en hyffsad windowsburk där jag kunde köpt en Intel i7 4770k och ett nytt moderkort, har redan ny strömförsöjning och ram i den. Och då är jag ju tillbaka på RME, men förstår inte hur volymen till monitorer kontrolleras från dom, min ensmble har ju reglage på själva ljudkortet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...