Jump to content
Annons

Spårordning Cubase 7.5


newmember

Recommended Posts

Hej Studioanhängare! Jag använder Cubase 7.5 med Reason 7 och kör dessa med rewire till cubase för att sedan assigna dessa till gruppkanaler, som i sin tur går ut till mastern. Detta för att samla höger och vänster kanal från reason på en gruppkanal.

Ett problem som jag tycker ställer till när jag routar i cubase är att Rewire kanalerna hamnar lite huller om buller i mixerconsolen. Dvs kanal 25, 3, 19 etc i kanallistan. Även om kanalerna ligger på rad i arrangeringsfönstret så gör det inte det i mixerfönstret. Detta gör att det blir lite rörigt när jag skall routa rewirekanalerna till de olika gruppkanalerna. Jag har lite funderingar nu på om det är någon mer som har samma problem, och kanske har något tips på hur jag kan lösa det här. Jag har sökt runt på flera forum, inklusive här på studio men inte hittat något svar. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Även om kanalerna ligger på rad i arrangeringsfönstret så gör det inte det i mixerfönstret..."

Manual C7:

The fader section is the heart of the MixConsole.

It is always visible and shows all channels in the same order as in the track list.

Du blandar inte ihop arrangerfönster och track list?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ne inte vad jag vet. Alla kanalerna finns ju listade i mixerconsolen som i arrangeringsfönstret men i fel ordning i mixconsole. Om kanal ett till tre i cubase ligger på rad i arrangeringsfönstret så kanske kanal tre börjar först sedan ett och sedan två exempelvis. Jag har provat att synka mixconsole och projektwindows (arrangeringsfönstret) men fungerar ej endå tyvärr. Kan det vara en bugg eller så tro?. Kan tillägga att detta problem ej fanns hos mig först vid cubase 7.

Redigerat av newmember
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...