Jump to content
Annons

Någon som har info/ provat PRS SE Floyd Custom 24?


wonderboy

Recommended Posts

Hej!

Det var ett tag sedan jag kikade in. Nu behöver jag hjälp. Har någon provat gitarren ovan? Jag har varit runt på nätet och skaffat mig info. Jag noterar att flera anser denna koreabyggda gitarr är väldigt prisvärd.

Är det ett professionellt instrument? Ett som fixar att stämmas ner ett halvt tonsteg med 0.11 Elixirsträngar och som klarar av mina ryckanden i svajet?

Jag jagar EM Nordic som en galning för att få tips på var i Göteborgsområdet jag kan få provspela en men de har inte hittat sin "PRS-man" ännu! Till råga på allt har de en svårt dysfunktionell hemsida, i alla fall för mig som kör Apple-dator. Priset ligger på strax under 8 000 :- men enligt vad jag läser på nätet så känns den dyrare för dem som provat.

Vet du något? Tipsa mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte haft denna modellen men en annan PRS SE och tyckte det var ett välbyggt instrument, definitivt ingen leksakskänsla. (för vad det är värt) Har de en drive nu på PRS, har för mig att jag läst det någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Testat i butik men inte just denna modell och visste inte att det fanns med FR på. Även deras utan FR håller stämningen bra och det är väldigt välbyggda och bra guror. Väldigt mycket gura för slantarna. Dock gillar jag inte deras halsar. Lite för runda för min smak men som sagt var bra guror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon hitills! Jag har ju smärre bratwurstar till fingrar så jag gillar att halsen sägs vara rimligt tunn men bred.

Har någon info om ibanez rgir27e-bk också? Jag har väl samma frågor där. Dock är ju denna 7-strängad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock gillar jag inte deras halsar. Lite för runda för min smak men som sagt var bra guror.

Jag gillar inte för tunna halsar så jag tyckte halsen var bra, om inte mycket bra. Men där är ju förstås smaken som baken..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du gillar tunna men breda halsar kanske ESP LTD kunde va nåt? Har en LTD EC-401 som kostade ca 6.000 kr och byggkvaliteten är riktigt fin. Också made in Korea.

Edit: Kollade hur PRS:en såg ut nu. LTD har säkert någon modell som faller dig i smaken ; )

Redigerat av Gromit
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...