Jump to content
Annons

Köpt nya plugins, Logic Pro hittar dem inte efter installation


Fredrik Osterman

Recommended Posts

Som titeln lyder; köpte nya plugins via internet, och fick filer som jag installerade - allt rann på som smort.

Senare när jag öppnar Logic kan jag programmet hitta dessa plugins - tidigare har det fungerat då jag använder Guitar Rig och Ozone, båda hittades på en gång av Logic.

Någon aning om vad detta kan vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

är pluggarna i rätt formata? au=components

testa flytta dem manuellt till

Library / Audio / Plug-Ins / Components

annars brukar det stå i manualen hur man installerar korrekt!

och som redan sagts: kollar du på rätt ställe när du öppnar effekten? installerade pluggar finns längst ner där det står audio units; fast klart, om de inte finns med i Audio Units Manager så finns de inte där heller

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat i manualen, men som vanligt hittar man inget till sin hjälp.

Tycker detta är så skumt, har varit in och kollat på library/audio/plugins/components, och där finns alla component-filer till pluginsen, och i VST mappen finns alla vst filer till respektive plugin. När jag öppnar Logic finns de inte under audio units manager eller bredvid de andra audio units som GR5 och Ozone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppna finder. Gå in på Användare/Bibliotek/Preferences och leta på com.apple.logic10.plist och com.apple.logic.pro.plist.

Kasta dom och töm papperskorgen.

Starta Logic och låt den köra sin AU Validation.

Kör du Logic 9 så starta Logic i både 32 och 64. Detta väljer du genom att gå in i programmappen och högerklicka på Logicikonen och bocka i eller ur för 32/64 bitar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...