Jump to content
Annons

Är det här farligt för min stärkare?


utanförskalan

Recommended Posts

Hej! Är detta farligt för min stärkare?

Jag har rackat alla mina effekter osv, även stärkaren. så jag lödde ihop två högtalaruttag (Bild). Min fundering är om stärkaren kan ta skada av att 4ohms uttagets kabel är inkopplad men inte har någon låda inkopplad. för just nu har jag bara 8 ohms lådan aktiv.

/Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min fundering är om stärkaren kan ta skada av att 4ohms uttagets kabel är inkopplad men inte har någon låda inkopplad.

nej

som le stud säger

ett kopplat uttag som är tomt är som om du inte hade satt i nån sladd i det första uttaget

det behövs nån form av sluten krets för att det ska påverkas

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tele? Jag är inte helt hundra på om jag förstått dig rätt, men generellt brukanr man ju säga att det är en dålig idé att koppla in bara en högtalare utan terminering på den andra kanalen i ett stereo-system. Om du har både 8 och 4Ω utgångar, hur är de kopplade? Har kontakterna månne nån normally closed-funktion för terminering, eller är det seriekopplat från samma krets?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det tele? Jag är inte helt hundra på om jag förstått dig rätt, men generellt brukanr man ju säga att det är en dålig idé att koppla in bara en högtalare utan terminering på den andra kanalen i ett stereo-system. Om du har både 8 och 4Ω utgångar, hur är de kopplade? Har kontakterna månne nån normally closed-funktion för terminering, eller är det seriekopplat från samma krets?

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning. och på mesas hemsida hittar jag ingenting heller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...