Jump to content
Annons

Utvecklare av VividTracker för iOS


VividTracker (oregistrerad)

Recommended Posts

VividTracker (oregistrerad)

Hej,

Jag tänkte att jag skulle presentera mig själv. Jag heter Lars Forsberg och är utvecklare av VividTracker för iPhone och iPad. VividTracker är en Amiga Protracker kompatibel musikapp. Jag älskar Protracker musik och har tänkt länge att det borde finnas en app till iOS så att man kan skapa egen mod-musik när man t.ex. pendlar till jobbet. Eftersom det aldrig släpptes någon på App Store kom jag fram till att jag får göra en själv, som jag vill ha den. VividTracker kommer att släppas i slutet av january 2014. Mer information finns på www.vividtracker.com.

Hur som helst finns jag här ifall ni har några frågor om VividTracker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varmt välkommen hit Lars. Själv hade jag en Amiga 600 med protracker som min första musikdator :-) Köpte även till en sampler för flera tusen så jag kunde spela in ca 10 sekunders musik från cd. Tänk va som hänt sen dess :-)

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

VividTracker (oregistrerad)

Tack. Själv hade jag en Amiga 500 och Protracker när det begav sig. Numera har jag fortfarande en Amiga 1200 med Protracker på mitt skrivbord som jag använder än idag. Samt förstås en massa andra musikgrejer, bland annat en Korg Wavestation A/D, Yamaha QY70, och en elfiol. 🙂

Redigerat av VividTracker
Link to comment
Dela på andra sajter

Men tjena! Kul att du hittade hit! Jag skrev en liten kommentar på din blogg om att en Androidversion vore trevligt 🙂

Är också en gammal Amiganörd, och har kvar en del hårdvara bl a A1200 och C64.. Håller på (sedan ett antal år tillbaks.. det går långsamt) med ett rackbygge till min A1200.

Håller förresten på med en fyrkanalsmodule just nu som är tänkt att vara med i ett A500-demo 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

VividTracker (oregistrerad)

Men tjena! Kul att du hittade hit! Jag skrev en liten kommentar på din blogg om att en Androidversion vore trevligt 🙂

Är också en gammal Amiganörd, och har kvar en del hårdvara bl a A1200 och C64.. Håller på (sedan ett antal år tillbaks.. det går långsamt) med ett rackbygge till min A1200.

Håller förresten på med en fyrkanalsmodule just nu som är tänkt att vara med i ett A500-demo 🙂

Jag håller med om att en Android version vore trevlig och jag har funderat på det, men det är först med nya Kitkat som man har fått ner latenstiden på ljud och Android ligger fortfarande efter när det gäller sådana saker som Inter App Audio. Men Android är helt klart på gång. Jag ska erkänna att jag inte har 100% koll på Android heller, så dessa saker kanske är lösta redan. Saker går ju fort nu. Jag vet bara att jag nog inte ska utveckla för min gamla LG Optimus 3D, som är riktigt cool på andra sätt (äkta stereoskopisk skärm) men som har en gammal version av Android.

Kul att du håller på med Amiga 500 demos. Mer OCS/ECS demos till folket! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
VividTracker (oregistrerad)

När släpps appen? Det är ju mitten av februari nu.

Längtar tills den släpps!!! 🙂

Jag vet. 🙁

Jag blev ju tvungen att skicka om den till Apple igen eftersom de gjorde rejection första gången. Den bröt mot en av deras guidelines. Problemet var snabbt fixat så jag skickade upp den igen för fyra dagar sedan. Förhoppningsvis innebär det att den släpps inom några dagar, men det finns förstås alltid risken att de hittar att den bryter mot någon annan regel denna gång. Men förmodligen går det igenom denna gång. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...