Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

http://youtu.be/ToqH24lvA0E

De E ju exakt likadana ljud!

JUH!! 😠

Tycker att den nedre hade lite mera head room, mera tydlighet över hela registret och ett mera öppet ljud än de än den övre. Lät som att den övre var hade samplingar på 24/48 och den nedre 32/192 typ.

Vad är det för skillnad på modellerna och vilken är den dyrare av dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att den nedre hade lite mera head room, mera tydlighet över hela registret och ett mera öppet ljud än de än den övre. Lät som att den övre var hade samplingar på 24/48 och den nedre 32/192 typ.

Vad är det för skillnad på modellerna och vilken är den dyrare av dem?

Den undre (Motif) är den dyrare! Den övre är nästan 10 papp billigare!

'Såatte

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den undre (Motif) är den dyrare! Den övre är nästan 10 papp billigare!

'Såatte

Oj! Var orolig att jag gissade fel. Skönt att veta att jag har kvar öronen trotts en del trummande på senare tid.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag ägde en Motif rack förut. Använde den när jag spelade in på mina digitaltrummor för att dem hade bättre trumljud än mina roland trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

I och med att nya cubase har enfingersackord så behöver jag den egentligen inte längre.

Ok! Men kan du inte öva på att spela bättre på den då?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den undre kostar runt 26000 och den runt 9800 ser jag nu! Helt otroligt ändå! Fast Motif har ju lite mer finesser ändå! Men tycker att den övre Moxf är riktigt prisvärd!

Håller med om det. Blev lite sugen på den övre. Men jag har inte råd alls just nu. 😐 Får köpa den godes för 700 kr i månaden i ett år ist 😛

ället (skojja bara) Eller bara skaffa en strömadapter till klaviaturet jag redan har.

Coolt! Jag gillar Yamahas prylar!

Jag med. tor att jag har någraqdemon på motifen faktiskt...
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag har inte heller råd just nu. Ska vi råna banken? 😄

..nä just ja banken har inga cash numera. 😑

Vikan väl nöja oss med att håna banken? 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Värdelöst att jag hade en bra ljudmodul men ett keyboard som bara hade tre velocity lägen tydligen. Kunde spela svagt starkt och jätte starkt på det, låter det som..

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Snyggt! 😄

Inte så snygt. Kan ju inte spela piano alls. Det är bar det stycket som jag skrivit själv som jag kan spela hyfsat. 😊 Men jag tror inte att jag kan lura dem som kan spela på riktigt. 😛 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Snyggt! 😄

Fick ni se den videon? Det är mina hundar och deras första kull i den. 🥰 🥰

Den vita och de två gråa är mina småttingar. 🥰

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Oj! Nu hörde jag att ljudmodulen var felkopplad till och med. Låter som att jag har råkat koppla två kablar till bara en kanal i ljudmodulen. Hade dubbla stereo-ut på den . 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...