Jump to content
Annons

En stor fjäder i studiohatten för mig och Flying Saucers Studio, jag medverkar i reklam för ett nytt trumprogram.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Joachime i forumet frågade mig för ett par veckor sen om jag kunde spela in bluesgitarr och bas till ett trumprogram som han varit med att ta fram, det är högklassiga inspelningar av en riktig trummis, och nu är jag med o gör reklam för det hela.

Det är på

  • Freakout Shuffle by Håkan Nilsson

jag spelar basen o gitarrerna, trummorna kommer från trumprogrammet

http://www.xlnaudio.com/products/view/

På Joachims nivå av studiokunnande så känner de till mängder av grymma gitarrister o basister, Joachime är själv basist, så att jag blev tillfrågad och godkänd är ju väldigt hedrande. Ännu större fjäder i hatten är det att Joachime, som jag alltid hållit för den skickligaste ljudsnubben av alla här aldrig hade några tvivel om att jag skulle fixa högkvalitets ljudfiler. Trots att han vet mkt väl vad jag har för grejer, utrustning många av er andra skrattar åt. Känner mig skitglad åt det hela, och att somliga har roligt åt min digitalporta gör inget, jag vet ju att det är i välmening ni propagerar för Cubase osv.

Gladast idag. 😛

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade en kasettporta==one 20 år senare en digitalporta=mrs8. Otrolig skillnad i ljud, ok kanske en riktigt dyr rullbandare håller liknande kvalite men vafan, har upptäckt att ju mindre jag skruvar desto bättre ljud, gäller även cuBase7 elements. Har jag ett bra ljud IN låter det bra hela tiden, såklart om du har ett bra analogt ljud från start så låter det fint hela vägen...självklart för mej men med proffsutrustning kanske det går att skruva fram ett bra ljud senare i processen. ??

spelar jag in basen utan att tappa tempo och takt blir det bra! med klister och klipp blir det skit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Grattis. 🙂

Gracias muchos!

Schysst gitarrlir!

kiitos!

Grattis!

Mitt inlägg i tråden om analog inspelning, det ska du inte ta på allvar... 😄

Det är inte konstigt att det blir en del kommentarer om portan, det är ju inte så vanligt med dem. O de som har dem kanske använder dom på en lägre nivå, utan den kringutrustning jag dragit på mig.

Najs! Skönt spel och go trumkänsla

När jag la den första kompgitarren hördes o kändes det tydligt att det var en helananlog trummis av kött och blod som spelade. Det sackar anings på nåt ställe vill jag minnas.

Även jag har varit med och spelat in en låt! 😄

Oj! Är du också med på en av reklamsnuttarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt när det dyker upp sådana jobb! Eller hur, Håkan?

Göttans gött!

🙂

Ja det var väldans fint. Efter att jag skickat mina filer till Joachime hörde jag inget på nån dryg vecka. Då tänkte jag att J o de andra trumprogramsmakarna kanske hade tänkt sig nåt mer gammaldags plonkigare gitarrlir med typ noll gain, gammal Fendercombo utan mastervolym, och att de då inte ville ha med mitt ganska brötiga bidrag. Fast plonkljud har jag aldrig gillat att spela med, så jag körde på i min egen stil, o de blev ju godkänt.

En fjäder i blueshatten. 😎

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...