Jump to content
Annons

Tawasul - Fantastiskt samarbete mellan Libanon, Egypten och Sverige


Jon Rinneby

Recommended Posts

Jag brukar sällan göra reklam här på forumet, eller skylta med de band jag jobbat med, men denna gång känner jag nästan att det är ett måste:

Mina goda vän Hanna Hanouneh Cinthio var nämligen nyligen nere i Libanon och under en hektisk vecka av svett och strömavbrott (och ytterst primitiva inspelningsförhållanden) lyckats hon sammanstråla sitt band med flera fantastiska arabiska artister med olika bakgrund. Resultatet stavas Tawasul och är producerat och mixat av mig på Sound of wool - Detta unika tillfälle vill ni verkligen inte missa, lyssna njut och sprid kärleken:

https://soundcloud.com/hanouneh/sets/tawasul-the-beirut-sessions

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron.

Det instrumentala och den kvinnliga sångaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen är perfekt, grymt jobbat med tanke på att du skriver att inspelningsförhållandena inte var de bästa.

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron.

Det instrumentala och den kvinnliga sångaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen är perfekt, grymt jobbat med tanke på att du skriver att inspelningsförhållandena inte var de bästa.

Tack så mycket, personligen gillar jag arbabisk rap väldigt mycket (det är 6 låtar, med olika artister förresten) - Det låter så oerhört hårt med alla konsonanter och stavelser, som det perfeka språket att rappa på - Och då ska det understrykas jag sällan lyssnar på hip hop själv 🙂

Riktigt roligt att du uppskattar mixen. När jag fick spåren från Libanon kändes det mer eller mindre hopplöst och mycket tid har gått åt till redigering, flyttning av spår, upprensade och reparerande. Men allt är fortfarande liveinspelat (förutom kvinliga sången och något enstaka pålägg som är inspelad i min studio) och inget är triggat eller ersatt.

Stort tack.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra, bra musik och bra mix! :-) Lät definitivt inte som det var inspelat under speciellt primitiva förhållanden? Inget fel på rapparn, förutom att man inte fatta mycket av vad han sa.

mvh/Peter

Det värmer verkligen att höra!. Gällande inspelningen så var den verkligen primitiv (läs ovan): En liten studio, så varm att det inte går att föreställa sig, ström som kunde lägga av i två timmar, dator som strulade, tekniker som inte hade koll på läget, osv... Men med lite (mycket) vilja så går allt - Själva grundmaterialet som sådant, rent musikermässigt, var ju naturligtvis fantastiskt redan från början.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...