Jump to content
Annons

Rundgång presenterar sig


rundgång

Recommended Posts

Hejsan.

Jag ska presentera mig lite och dessutom passa på att tacka er här för att jag kan sitta här just nu.

Jag är 38 år. Fru med en liten dotter. Bor i en liten stöva vid en sjö som vi renoverat upp till åretrunt-boende.

Lyssnar på mycket och allt men grunge och skitig rock/punk har betytt massa. Idag letar jag runt bland div. indie-band på nätet för att kunna få en såndär WOW-upplevelse.

Det kan kännas fel att sitta just här när jag egentligen gillar lite dålig producerad musik - finns många exemplel i min mening där musiken slutar leva när band kommer in i finrummen.

Men massa skönt folk här ...lätt trevligaste forumet jag har besökt på nätet.

Jag har varit inloggad tidigare som annonym. Men nu till saken... För ca 5 år sedan levde jag på poker och bodde utomlands på olika ställen. Sprit och droger hade väll tagit över mitt liv ...på ett besök hemma i sverige så satte jag mig och funderade på vad jag ville ha om jag flyttade hem igen och det va en liten musik-studio.

Jag gick in hit och började läsa trådar för att hitta tips men oxå satt jag bara å läste för att jag gillade känslan av att se en massa människor med en gemensam glädje. Iaf så köpte jag sång-mickar, ljudkort, midi-kayboard, bas, gitarrer + lämnade iväg min fender-gittarr som va trasig som jag fick när jag fyllde 12.

Köpte t.o.m en Imac och monitorer... Som pokerspelare va pengar något som man hade gott om - men oxå ganska tomt ibland. Och jag visste att det skulle få ett slut och den dagen så ville jag ha detta.

Jag hade redan köpt mig biljetter för att bo i vietnam ett tag men runt denna tiden började jag dejta en tjej här hemma. När jag åkt iväg så hade jag träffat någon som jag inte kunde släppa ...efter någon månad i vietnam så köpte jag biljett till henne.

Vi var där i några veckor och jag följde henne till Bankok-flygplats när hon skulle flyga hem. Väl där på flygplatsen föll allt ...igentligen på en nattbuss på vägen dit. Bestämde mig att åka hem så köpte en biljett hem.

Efter en månad så visade det sig att hon var gravid och här började min resa till att försöka få en fungerande vardag. Min flickvän hjäpte mig med att få vård ...fick rätt snabbt en ADHD-diagnos och efter ett tag en utredning.

Lång resa som fortfarande pågår för att få en fungerande vardag.

Min flickvän blev min dotters mamma, och är nu min fru. Min fru har en son sedan tidigare och på våran tomt står en gäststuga som jag renoverade till honom. Och nu när han flyttade iväg så sitter jag här nu med alla prylar som jag köpte för ca 5 år sedan. Jag har precis gjort en vers och något som ska likna en refreng.

Jag kommer förmodligen aldrig göra färdigt något ...min ADHD-hjärna sprudlar med ideer som aldrig blir färdiga. Men det skiter jag i. Jag vill bara sitta här och ha löjligt roligt i några timmar då och då. Jag har inte heller någon ro till fin-mek när det gäller ljud.

Det jag direkt känner att jag saknar är trummor. Att flytta pluttar kommer jag nog inte komma till och med min ekonomi så har jag inte råd till mer än e-trummor, någon mobil variant.

Utan detta forumet så hade det inte varit så. Det va lixom den där glädjen jag såg här som gjorde att jag bara köpte detta som jag inte hade haft råd till idag.

Så tack alla ni ...och för framtida svar på mina frågor.

Edit: skickar med min första ljudfil som skapats med 😉

skiss 1.mp3

Redigerat av rundgång
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Satt och läste din presentation med största intresse. Tack för att du delade med dig rundgång! 🙂

Jag håller med Soundprocessingstudio, skriv en bok om ditt liv. Självhjälp i form av droger är inte helt ovanligt bland de som är drabbade av ADHD och att lyfta frågan är alltid positivt. Härligt att du bestämt dig rundgång och faktiskt tagit kommandot över ditt liv. Vi gör alla våra val 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Du borde skriva en bok om ditt liv tycker jag. Det var intressant att läsa om.

Satt och läste din presentation med största intresse. Tack för att du delade med dig rundgång! 🙂

Jag håller med Soundprocessingstudio, skriv en bok om ditt liv. Självhjälp i form av droger är inte helt ovanligt bland de som är drabbade av ADHD och att lyfta frågan är alltid positivt. Härligt att du bestämt dig rundgång och faktiskt tagit kommandot över ditt liv. Vi gör alla våra val 😎

Jag har aldrig läst en bok ...så skriva en finns nog inte heller.

Men jag har funderat på att hålla föredrag om diagnosen och missbruks-beteendet.

Jag har lätt att förmedla problemet och göra diagnosen lättbegriplig.

Välkommen! Det var en oerhört välskriven presentation du bjöd på.

Tack 🙂

Redigerat av rundgång
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Grunge är väl ingen favorit men punkrock av alla de slag och garage rock mm är det jag lyssnar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

I presentationen skulle jag nämt att jag är öppen för ev. Sammarbeten när man blivit varm i kläderna. Om jag lägger ut låtar och någon gillar det och vill jobba vidare, göra om, snygga till, lägga på ...vad som så tveka inte på att höra av dig.

Välkommen! Grunge är väl ingen favorit men punkrock av alla de slag och garage rock mm är det jag lyssnar på.

Tack.

Det är det jag kommer ägna mig till med. Ska kika vad du lagt ut när jag kommer hem från jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...