derfkir Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 Funderar på att skaffa en plugg för basljud som alternativ till att micka upp en stärkare. Pop/rock/hårdrock, typ Ampeg är vad jag är ute efter. Vilken plugg har det bästa ljudet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 Smaksak. Ik Multimedias ampeg svx eller Softtubes bass amp room är de enda jag känner till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 Guitar Rig 5. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 (redigerat) Jag använder Softubes BassAmp Room och den passar utmärkt 🙂 Vänligen, CHAE Redigerat 10 november 2013 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 Som ovan sagt. Det finns en drös att välja bland. Både riggar för alla sorters strängar, men även specifikt för bas. T.ex: - Amplitube 3 - Guitar Rig - Softube's Bass Amp Room (bas) - Markstudio One (bas) - Gallien Krueger Amplification 2 (bas) Minns inte om det finns några basstärkare i följande paket men det får du ju kolla upp: - TH2's Overloud - Peavey Revalver - Kuassa Amplifikation One Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 Ik Multemdias har jag för mig är riktigt bra. Jag själv använder:http://www.studiodevil.com/products/virtual_bass_amp_pro/ Testa den och deras 8x10 emulering. Riktigt bra och man får till det där runda goa uppmickade ljudet 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 10 november 2013 Dela Postat 10 november 2013 ampeg svx me like. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.