Jump to content
Annons

Låg ingångsvolym från Propellerhead Balance


davedecay

Recommended Posts

Fram tills idag har mitt Propellerhead Balance funkat perfekt men plötsligt är ingångsvolymen extremt svag. Jag använder Logic Pro X. Gainen på "Balancet" är som det alltid har varit, jag har testat att pad:a, byta kablar och försöker rota runt bland inställningar bland "Preferences" men har inte hittat något. Har någon en idé?! Jag måste spela in!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen som vet? Problemet märks även om man ändå spelar in ett ljudspår, så är det helt "rakt" utan några synliga ljudvågor på själva tracket. Det hörs ljud, men spåret ser tomt ut. Vad kan det vara?

Det finns ofta en slider där du kan ställa hur stora ljuden blir (vad gäller visningen). Hur låter gamla projekt, låter dom som vanligt? Kan du ta upp ett gammalt projekt och spara detta som et preset (template) och utgå från när du testar att spela in? Eller försöka spela in i ett gammalt projekt på prov. Går inte detta skulle jag gissa på att det sitter i ljudkortet. Du skulle också kunna testa att uppdatera drivrutiner, kanske löser det ditt problem av en händelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ingen som vet? Problemet märks även om man ändå spelar in ett ljudspår, så är det helt "rakt" utan några synliga ljudvågor på själva tracket. Det hörs ljud, men spåret ser tomt ut. Vad kan det vara?

'

Har du valt Balance som ljudkort i Logic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ofta en slider där du kan ställa hur stora ljuden blir (vad gäller visningen). Hur låter gamla projekt, låter dom som vanligt? Kan du ta upp ett gammalt projekt och spara detta som et preset (template) och utgå från när du testar att spela in? Eller försöka spela in i ett gammalt projekt på prov. Går inte detta skulle jag gissa på att det sitter i ljudkortet. Du skulle också kunna testa att uppdatera drivrutiner, kanske löser det ditt problem av en händelse.

Slider hjälper inte, spåret är helt tomt (t.o.m. om jag dubbelklickar på det för att öppna det i editeraren). Gamla projekt låter fint, och att spela in "i dem" hjälper inte. Har mailat Propellerheads och frågat. Problemet är att jag har fått enheten av en kompis, utan kablar, instruktioner eller någonting. Så jag vet inte hur jag ominstallerar några drivrutiner till den.

Tack för kloka förslag!

Har du valt Balance som ljudkort i Logic?

"Audio device: Balance"? Jag antar det! Jag får ju trots allt en svag signal in som blir bra till slut om jag vrider upp volymen med hjälp av Waves GTR och en kompressor. Men fortfarande är spåret helt tomt, utan ljudvågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte gjort några förändringar i din setup har det hänt något med din Balance ljudkort. Prova och byt ingång.. Är det samma problem där så lär det ha med din DAW att göra.. Är det skillnad har balance ljudkortet gått sönder! När du köpte Balance fick du ju mer Reason också.. Är det samma problem i det programmet? Om inte så har det med inställningar i Logic att göra.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all hjälp. Det verkar vara ljudkortet som det är fel på. Konstigt. Jag har mailat Propellerheads så jag får se vad de säger.

Problemet är som sagt att jag har fått den som betalning för ett jobb men jag fick bara själva ljudkortet utan någonting annat så jag har ju svårt att hävda några garantirättigheter över huvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...