Jump to content
Annons

Att jobba i Logic gentemot FL Studio


AXUU

Recommended Posts

Hej,

Jag ska byta från PC till MAC och kommer i samband med detta eventuellt också byta från FL Studio till Logic eftersom FL inte finns till OSX. Den här frågan är alltså främst riktad till er som jobbat i båda programvarorna. Jag kan också lägga till att det är house jag drömmer om att producera så är det den genren ni jobbar med är jag ännu mer tacksam för svar.

Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att jobba i Logic gentemot FL Studio? Vilken programvara tycker ni är enklast att hantera/lära sig använda? Vad finns det för resurser utöver detta (fantastiska) forum till att lära sig programvaran?

Hoppas ni får en kanonbra vecka 🙂

/Alexander

Redigerat av AXUU
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag jobbade i fl studio i 2 år innan jag sommaren 2012 bytte till logic på grund utav byte till mac. Jag kan börja med att säga att jag föredrar logic framför fl studio. I början var det lite ovant då det är lite två olika arbetssätt tycker jag. Men när du väl lärt dig hur du jobbar i logic så kommer du helt klart föredra arbetssättet i logic. Ser egentligen inget som var bättre i fl studio förutom att jag gillar peak controller. Listar nedan vad jag tycker är bättre i logic:

- Ljusare och bättre projektöverblick

-Lättare att arrangera sitt project

-Bättre hantering av samples

-Lätthanterligare mixer

-Kommer med mycket plug-ins (som faktiskt är väldigt användbara när du söker det simpla grejerna!)

Detta är typ det jag kommer på nu!

Ang tutorials så använde jag mig av en guide som jag hittade här på forumet. Ska försöka leta upp den!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gjorde samma som ovanstående talare! Föredrar också logic även fast FL studio har sin charm 😉 haha ! Varför gillar jag logic framför FL studio? Enklare att jobba med samples(i min mening MYCKET enklare) bättre överblick och sen så är det ju så att jag generellt jobbar snabbare i logic än FL studio. FL studio har bättre pianoroll IMO lättare att jobba i pianorollen också. Det jag kom på nu. En fråga till er nu Varför i helv funkar inte min Enter knapp när jag skriver inlägg i forumet ! 😛? FL F

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej allihopa! Tack för era svar!

Jag har köpt MAC nu och är helnöjd. Passade på nu när Apple lanserade nya modeller. Jag köper Logic till efter jul och kör igång hårt då, ska se om jag hittar någon bra nybörjarguide 😄

God jul och gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...