Jump to content
Annons

Tips på sheetmusic hemsidor? (online)


jontah

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har något hett tips på bra sheetmusic hemsida? Har börjat lära mig att läsa noter och vill ha notblad som jag kan tanka ner online eller öppna i något bra program där det SYNS. Många hemsidor jag har kikat på är så jäkla små notblad. Nästan så man inte ens ser vilken ton noten ligger på.

Skulle helst vilja ha något som syns och är stort. Har ju en 29" skärm att nyttja!

Svar uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EDIT: jag vill INTE att det ska vara såhär litet:

http://www.musicnote...p?ppn=MN0112060

Någon?

Varför ska allt vara så jävla smått när man kikar sheetmusic? det är ju förfan minimalt. Måste finnas bättre sidor!

Anledningen att det är litet och att du inte ser hela låten är för att det är en smakbit av en produkt som kostar $5.25. Efter att du köpt dokumentet kan du ladda ner den som .pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen att det är litet och att du inte ser hela låten är för att det är en smakbit av en produkt som kostar $5.25. Efter att du köpt dokumentet kan du ladda ner den som .pdf

Nej nej. Har köpt den och det är lika litet för det..

Link to comment
Dela på andra sajter

vill du hitta mängder av klassiska, copyrightfria stycken gratis så ska du kolla på www.imslp.org

Det är nyare pop låtar jag vill lära mig och ej klassiska stycken. Dock så funderar jag på om att tanka ner midi filer och använda Sibelius. Det kanske är bästa utvägen ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa ett bibliotekskort och gå till ditt lokala bibliotek. De brukar ha gott om nothäften.

Skulle faktikst vilja ha det rakt på datorn och ej ett riktigt nothäfte. Tycker mer om att kika på datorn om jag ska vara helt ärlig.. borde väl gå i dagens läge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...