Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det ? TĂ€nkte string ljud och lite piano, brass med mera ?

Annons
Postat

Eftersom det Àr en rompler och inte en rent synt sÄ vet jag inte vad man ska jÀmföra den med...

Har du den och vill ha nÄt annat, funderar du pÄ att köpa men vet inte om den Àr bÀst osv?

Jag tycker den Àr bra till mycket...

Postat

SÄ jÀvla svÄrt att hitta och veta fall dom Àr bra i KVR audio sidan.

Postat

Sen undrar jag fall det finns en schysst Delay för sÄng ?

Postat

Du har gjort en hel del trĂ„dar, precis som denna nu? Jag tror inte felet ligger i att du saknar ljud. Jag lovar att du har tillrĂ€ckligt med ljud för att göra bra musik. Du kanske borde koncentrera dig pĂ„ att jobba med det du har? Om du inte klarar det, se det som en utmaning! "Jag mĂ„ste göra en bra lĂ„t med de ljud jag har innan jag fĂ„r köpa fler". Jag vet att det Ă€r svĂ„rt som nybörjare. Man tĂ€nker att man mĂ„ste ha dittan och dattan för att klara av att göra bra musik, Men det Ă€r bara idiotiskt att tĂ€nka sĂ„. AnvĂ€nd det du har, köp mer senare nĂ€r du verkligen BEHÖVER. Men se inte dina samples/synthar som anledningen till att du inte kan göra musik, för det Ă€r bara du som kan pĂ„verka det.

Ang delay, det följer med mer Àn 1 delay-plugg till ditt DAW, börja med dem.

jag sÀger inte att du INTE ska köpa stuff. Men om man kollar pÄ dina senaste trÄdar sÄ Àr du pÄvÀg Ät fel hÄll, du hÄller pÄ att hamna i den onda "köpcirkeln". Ta dig ur innan det blir för dyrt.

• Gilla 4
Postat

@Terror: mycket bra talat! 🙂

@TS: prova det hĂ€r; för varje ny VSTi eller plugg du köper kan du ha som mĂ„l att göra 5 nya lĂ„tar/arr 🙂

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

@Terror: mycket bra talat! 🙂

@TS: prova det hĂ€r; för varje ny VSTi eller plugg du köper kan du ha som mĂ„l att göra 5 nya lĂ„tar/arr 🙂

VĂ€nligen,

CHAE

Han har för lite grejer.

Postat

Du har gjort en hel del trĂ„dar, precis som denna nu? Jag tror inte felet ligger i att du saknar ljud. Jag lovar att du har tillrĂ€ckligt med ljud för att göra bra musik. Du kanske borde koncentrera dig pĂ„ att jobba med det du har? Om du inte klarar det, se det som en utmaning! "Jag mĂ„ste göra en bra lĂ„t med de ljud jag har innan jag fĂ„r köpa fler". Jag vet att det Ă€r svĂ„rt som nybörjare. Man tĂ€nker att man mĂ„ste ha dittan och dattan för att klara av att göra bra musik, Men det Ă€r bara idiotiskt att tĂ€nka sĂ„. AnvĂ€nd det du har, köp mer senare nĂ€r du verkligen BEHÖVER. Men se inte dina samples/synthar som anledningen till att du inte kan göra musik, för det Ă€r bara du som kan pĂ„verka det.

Ang delay, det följer med mer Àn 1 delay-plugg till ditt DAW, börja med dem.

jag sÀger inte att du INTE ska köpa stuff. Men om man kollar pÄ dina senaste trÄdar sÄ Àr du pÄvÀg Ät fel hÄll, du hÄller pÄ att hamna i den onda "köpcirkeln". Ta dig ur innan det blir för dyrt.

Jag skriver under pÄ detta!

LÀr dig handskas med grejjerna du har nu. Jag lovar, du kan göra BRA musik med dina grejjer...

Postat

LÀs igenom det hÀr: http://www.homestudiocorner.com/gear-acquisition-syndrome/

om du fortfarande vill köpa nya pluggar efter du har lÀst det dÀr, sÄ tÀnker jag inte stoppa dig. DÄ har du antagligen en vÀldigt bra anledning.

Jag skriver under pÄ detta!

LÀr dig handskas med grejjerna du har nu. Jag lovar, du kan göra BRA musik med dina grejjer...

thank you. Försöker bara hjĂ€lpa till. Önskar att nĂ„gon kunde sagt det dĂ€r till mig nĂ€r jag var nybörjare och kastade en stoooooor summa pĂ„ massa waves-pluggar. Ångrar inte att jag har dem nu, anvĂ€nder dem varje dag.. men jag köpte dem way to early.

Postat

thank you. Försöker bara hjĂ€lpa till. Önskar att nĂ„gon kunde sagt det dĂ€r till mig nĂ€r jag var nybörjare och kastade en stoooooor summa pĂ„ massa waves-pluggar. Ångrar inte att jag har dem nu, anvĂ€nder dem varje dag.. men jag köpte dem way to early.

Eller hur? SjÀlv handlade jag Cakewalk Pro 8.5 och anvÀnde (och anvÀnder fortfarande) dom grejjer som finns i dÀr. Bl.a Dimension Pro. Och köpte till Toontracks trumprogram samt Trillian Bas pluggen.

Nu först börjar jag kĂ€nna suget efter lite nyare grejjer men jag har Ă€ndĂ„ fĂ„tt ut lite lĂ„tskisser iallafall.. AnvĂ€nder Ă€ven de inbyggda EQ:n samt kompressorn och delay. Allt finns ju dĂ€r lixom.. 😄

Postat

Okej men jag skruvar inga synt ljud. Jag kör pÄ strings, brass, pads, lite synt ljud ocksÄ men ytterst sÀllan. Och har tröttnat pÄ Nexus strings.

Postat

Cubase 7 kommer vÀl med helt ok strings? Annars skulle jag kolla pÄ East west. Dyrt, men vÀldigt bra. De flesta (bra) string-biblioteken lÄter verkligt för dem Àr samplade from the real thing. Det som fÄr det att lÄta fake Àr personen som programmerar dem. Dynamiken brukar oftast vara största problemet. MÄnga har problem att programmera vst sÄ det ska lÄta verkligt. Men med lite tid och kunskap, sÄ kommer mÄnga ha svÄrt att avgöra om det Àr fake eller inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.