Jump to content
Annons

Pluggbloggen - Vad kan förbättras?


Jon Rinneby

Recommended Posts

Hej godvänner.

Pluggbloggen tog sina första stapplande steg den 24 februari 2009 och har sedan dess varit trogen sitt upplägg och utseende. Jag känner därmed att det är hög tid för förändring och vänder mig därför till er läsare med den enkla frågan:

Hur kan pluggbloggen förbättras?

Alla seriösa förslag är varmt välkomna. Tack på förhand!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Ljudexempel i inlägget.

Länk till videoklipp av typen show & tell där du visar hur pluggen funkar och dina intryck av den.

Mycket bra förslag. Detta är verkligen något att spinna vidare på! Det kräver naturligtvis mer jobb, men kommer å andra sidan att vara mycket mer givande., både för läsarna och mig själv.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gärna uppdelat betal- och gratisavdelning, där du testar även gratispluggar noggrannt. Du har inte funderat på vsti?

Också en mycket god idé.

Vsti kan absolut vara något framöver och skulle säkert kunna locka nya läsare. Dock kommer nog prion alltid ligga på "vanliga" pluggar då mjukvaruinstrument är något jag använder relativt sällan. Men visst, rätt som det är dyker det upp något spännande och då ska jag inte vara den som är den!

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ja du vet ju vad jag tyckt tidigare

lite mindre hyllning av allt och lite mer seriös granskning - så minskar intrycket att hela grejen bara är en del i marknadsföringen av dig själv som ljudguru

Jag tar till mig av detta, och blir det så att jag kommer recensera (vilket jag faktiskt inte gör nu i vanlig mening) mer kontinuerligt i framtiden så är det naturligtvis omöjligt att hylla allt.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade faktiskt en plugg vi ska prova på din blogg, epicverb. Vi har letat efter annan reverb.

Ljudexempel är ju bra, du har redan något sådana där du referar till låter som du använt pluggen med. Där kunde du beskriva kort hur du använt den aktuella pluggen i låten också. Att bloggen blir en del av din marknadsföring har jag inte minsta problem med. Är inte säker på att du ska ändra så hemskt mycket, om du skriver subjektivt vad du tycker är bra så kan man välja om det kan vara något att prova. Tror grejen med bloggar och sociala medier mycket är att vara konsekvent, att folk får en bild av vem du är och vad de kan förvänta sig. Om du ska börja köra detta mer regelbundet kanske du ska ha twitterkonto och/eller fb-sida och länka till bloggen med. Då får folk en notis om att något har hänt på bloggen.

Lycka till

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hittade faktiskt en plugg vi ska prova på din blogg, epicverb. Vi har letat efter annan reverb.

Ljudexempel är ju bra, du har redan något sådana där du referar till låter som du använt pluggen med. Där kunde du beskriva kort hur du använt den aktuella pluggen i låten också. Att bloggen blir en del av din marknadsföring har jag inte minsta problem med. Är inte säker på att du ska ändra så hemskt mycket, om du skriver subjektivt vad du tycker är bra så kan man välja om det kan vara något att prova. Tror grejen med bloggar och sociala medier mycket är att vara konsekvent, att folk får en bild av vem du är och vad de kan förvänta sig. Om du ska börja köra detta mer regelbundet kanske du ska ha twitterkonto och/eller fb-sida och länka till bloggen med. Då får folk en notis om att något har hänt på bloggen.

Lycka till

Bra tankar! Epicverb är riktigt trevligt, ett annat alternativ värt att kolla upp för lite mer retrokänsla är ValhallaDSP - Låter varm och gott 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...