Jump to content
Annons

Musikvideo animationer på youtube


whaatswe

Recommended Posts

Hej, jag börjar med att be om ursäkt om ja missat nån tråd där detta redan finns och ber vänligast att bli länkad, men har sökt både på forumet och google utan att hitta nått relevant om det jag undrar över därför postar jag en ny tråd.

Jag har noterat att till väldigt många låtar på youtube där det saknas en "riktig" musikvideo brukar folk ofta köra med nån typ animation istället. Nu pratar jag inte om något fancy utan de brukar oftast bara vara låttiteln + artistnamn i en bild och sen någon animation som följer takten i låten t.ex en pulserande EQ eller liknande.

Jag är inte insatt i hur processen att göra dessa går till överhuvudtaget men då jag ser dom rätt frekvent så undrar jag om det finns nått enkelt sätt så att vem som helst kan göra det eller krävs det år av träning?

Ett exempel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det känns som ett väldigt bra alternativ ifall man inte har möjlighet eller skicklighet att göra en riktig musikvideo liksom!

Skulle tänka mig att det är gjort med någon form av VJ Software. Har själv provat modul8.

Du får gärna berätta mer! Är som sagt inte insatt i detta överhuvudtaget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som ett väldigt bra alternativ ifall man inte har möjlighet eller skicklighet att göra en riktig musikvideo liksom!

Du får gärna berätta mer! Är som sagt inte insatt i detta överhuvudtaget!

Du kan kombinera bilder och videoloopar samt samt syra effekter på tex ljudkälla, allt i realtid. se denna video där han ljudtriggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan kombinera bilder och videoloopar samt samt syra effekter på tex ljudkälla, allt i realtid. se denna video där han ljudtriggar.

Såg intressant ut, men samtidigt lite avancerat, jag tänker mer om man har en färdig låt + nån omslagsbild, funkar de? För där såg de ut som om han körde ljudkällan direkt från albeton in i modul8 för att trigga effekterna?

Det finns ju visualieringar till olika musikspelare. Det borde väl gå att göra nån form av video-skärmdump på en sån?

Det funkar nog de också men känns kanske lite tråkigt o ha nån standard windows media player effekt ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg intressant ut, men samtidigt lite avancerat, jag tänker mer om man har en färdig låt + nån omslagsbild, funkar de? För där såg de ut som om han körde ljudkällan direkt från albeton in i modul8 för att trigga effekterna?

Det funkar nog de också men känns kanske lite tråkigt o ha nån standard windows media player effekt ^^

Är osäker på om det går direkt från ljudfilen om inte kan man köra ut det i högtalarna och in genom micken (för att styra effekterna).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...