Jump to content
Annons

Vilken är den sämsta "rock"- låten någonsin?


KillwithSkill

Recommended Posts

Ja varför inte?

Nu finns det miljarder med låtar som man kan spy på så det går ju att ta vad som helst. Men för att göra det lite mer bitigt så tänk till.

Ta gärna nån ni spyr på som alla andra tycker är bra eller som har blivit hyllad generellt. Med betoning på rock!

Kör top tre!

Mina top tre...

1.

2.

https://www.youtube.com/watch?v=9iSXrZYhJt4

3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm ... fast vad ska man gå efter när det gäller "sämst"? Jag menar, dåligt blir det ju när artister framför dåligt. För musiken i sig blir det ju svårt att peka på något "dåligt". Men OK:

1. "Rock the Casbah", The Clash

2. "Born in the USA", Bruce Springsteen

3. "Paint it black", The Rolling Stones (däremot gillar jag W.A.S.P.:s tolkning.)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

DenkoXL (oregistrerad)

Nu går jag ifrån ämnet lite och fokuserar mer på videon.

Har svårt att avgöra om detta är världens sämsta eller bästa video någonsin.

Vad tycker ni?

http://youtu.be/9G4jnaznUoQ

Nu går jag ifrån ämnet lite och fokuserar mer på videon.

Har svårt att avgöra om detta är världens sämsta eller bästa video någonsin.

Vad tycker ni?

http://youtu.be/9G4jnaznUoQ

Den där videon är det konstigaste jag sett, den ger mig en väldigt obehaglig känsla.. Dom visar hela videon i ett "Family Guy"-avsnitt, första gången jag såg den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur man kan tycka det är en av världens sämsta rocklåt är för mig ett mysterium.

Själv älskar jag både låten, texten och videon!

När jag var typ 15 så tyckte jag den bara var skit men jag hade inte den mognaden att förstå vad det egentligen handlade om.

Men det är det som är intressant med musik att alla tycker olika 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får allt ta och försöka göra en egen tolkning av texten.

Vad får dig att tro att jag inte har det? Du har just nästintill lågintelligensförklarat alla som inte tycker att låten/videon är lika bra som du tycker att den är. Dessutom hävdar du att du sitter inne med det "hemliga budskapet". Det är väl klart att man är nyfiken på vad du vet som vi andra inte vet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att jag inte har det? Du har just nästintill lågintelligensförklarat alla som inte tycker att låten/videon är lika bra som du tycker att den är. Dessutom hävdar du att du sitter inne med det "hemliga budskapet". Det är väl klart att man är nyfiken på vad du vet som vi andra inte vet 🙂

Valle du lägger ord i min mun och det är inte första gången.

Jag sa att jag inte hade mognaden när jag var 15 år men sedan mognade jag och jag förstod innebörden och låten växte för mig. Sen om att det skulle innebära att folk som inte tycker om den skulle ha låg intelligens får stå för dig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hmmm ... fast vad ska man gå efter när det gäller "sämst"? Jag menar, dåligt blir det ju när artister framför dåligt. För musiken i sig blir det ju svårt att peka på något "dåligt". Men OK:

1. "Rock the Casbah", The Clash

2. "Born in the USA", Bruce Springsteen

3. "Paint it black", The Rolling Stones (däremot gillar jag W.A.S.P.:s tolkning.)

Ja vilka skitlåtar. Tål inte att höra dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...