Jump to content
Annons

Har du problem i Cubase efter 7.0.3? Läs detta


Lundin

Recommended Posts

Hej Forumfolket.

Efter många om och men, och ett antal lätt irriterade poster på Steinbergs officiella Cubase-forum utan resultat, har jag lyckats lösa alla de problem som släpat med mig sedan Cubase 7.0.0 och det gjorde jag genom att (hyfsat motvilligt) rensa hela installationen och börja om från början, boota om datorn efter "rensningen" kolla att inget låg kvar på datorn, installera 7.0.0, boota om datorn, starta Cubase och kolla så "problemen" i 7.0.2 försvunnit, installera 7.0.3 och boota om datorn.

Nu fick jag tillbaka min audiostaplar på varje spår, funktionerna i "Racks" kom tillbaka, Mixconsole kan man nu spara så den stannar kvar om man sparat en Template, Masterns audiolevel kom tillbaka.. m.m m.m. vissa lustigheter verkade hänga kvar som att Mixconsole zoomade ut och gjorde så nedre raden på kanalstrip'arna hamnade under monitorns lägsta kant och blev dolda.. stängde då bara ned channelselectorn ( den vänstra kolumnen som visar överblicken på alla kanaler) och då hoppade de fram igen.. Flera sådana här smågrejer har ordnat sig efter att man öppnat/stängt / aktiverat/avaktiverat dem ett par gånger.

Hoppas det hjälper någon.. det här 7.0-spektaklet var f@n inte roligt... på Windows 8 64-bit fully compatible software my ass 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Njä det är ett inlägg som skall ses som en hjälp till problemlösning om ni uppgraderade fr.o.m 7.0.0 och fortfarande hade problem, men jag kan hålla med om att jag lät lite av den frustration jag haft sen 7.0 slinka med vilket kanske var missvisande

När jag gjorde om installationen och gick direkt på 7.0.3 från 7.0 d.v.s skippade 7.01 och 7.0.2 försvann alla fel + de felen som jag fick med mina CMC-controllers.. och nu har jag kört ganska hårt ett par dagar utan en enda blåskärm eller knas med mina controllers, alla fönster stannar där de ska, ingångar och utgångar finns kvar när man sparar externa effekter och instrument, Externa syntar och effekter går att spela via MIDI. Grafik-glitchar har försvunnit, RACK-events är tillbaka och jag har inte kunnat framkalla egenheter som t.o.m fanns i 6.5 m.m m.m m.m m.m

Så jag vågar nog säga att det är hyfsat safe att uppdatera.. ja "Steinberg-safe" alltså.. det är ju fortfarande Steinberg - det eviga BETA-företaget vi pratar om 🙂 vilket man måste ha med i beräkningen när man väljer denna sequencer.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...