Jump to content
Annons

Beats By Dr. Dre


Gäst

Recommended Posts

Eller levererar dom kvalite ? Riktiga studio lurar dom förvränger inte ljudbilden och är det samma sak med beats eller får man ett ljudbild som igentligen inte stämmer ? Då menar jag kanske att dom lägger på 50% mer bas än vad som igentligen skulle vara där. Eller diskant eller allt igentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I all ödmjukhet - det känns som att du i nuläget kommer att starta en ny tråd för varje ny hörlur du kan tänka dig för att fråga om dom är bra eller dåliga. Mitt tips är i så fall, om du inte kan prova dem på nå't sätt, att du googlar "(varunamnet) + review" för varje artikel och ser vad andra rekommenderar och har sagt. Amazon är t ex bra på det, men även zzounds, musiciansfriend etc.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hela internet dräller av recensioner om Beats.

Ja men är det ett bra märke eller ? Om man jämnför mot tex AKG eller audio-technica med mera ?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad tror du? Beats är ju inte riktade mot "studiofolk", som mixar. Utan mer till muppar som hellre köper ett märke, än en bra produkt. Säger inte att dem är dåliga, men jag lovar att du kan hitta bra mycket billigare lurar, för en bättre peng. Och nej, jag skulle aldrig använda dem för mixning, inte alls överhuvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad tror du? Beats är ju inte riktade mot "studiofolk", som mixar. Utan mer till muppar som hellre köper ett märke, än en bra produkt. Säger inte att dem är dåliga, men jag lovar att du kan hitta bra mycket billigare lurar, för en bättre peng. Och nej, jag skulle aldrig använda dem för mixning, inte alls överhuvud taget.

Okej det var de jag ville veta. Tror inte musiken blir äkta och låta som den var tänkt från början med beats. Eller har jag fel ? Tror det blir mycket "förvrängt"

Redigerat av punchline82
Link to comment
Dela på andra sajter

"beats", IMO, är som hifi-högtalare, i hörlursformat. Resten kan du nog lista ut 😉

Är inte så bra på ljud, vad är det jag kan lista ut ?

Link to comment
Dela på andra sajter

OT:

hmm..."hifi-högtalare i hörlursformat"...?? Är det bra eller dåligt? 😳🙂

det är väl viss skillnad på tex http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/golv/bw_800-diamond_hogtalare_svart-hogglans.htm

och http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/golv/dali_zensor-7_hogtalare_svart-ask.htm

den förstnämnda står tex i Abbey Road....klassas dock fortfarande som hifi-högtalare, dock något extrema kanske....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga att de låter väldigt bra, men skulle inte själv använda dem inte som studiolurar. Bra för tungt tryck i basen, och som iPod lurar.

För egen del kör jag mina beprövade AKG S240;)

Link to comment
Dela på andra sajter

vad tror du? Beats är ju inte riktade mot "studiofolk", som mixar. Utan mer till muppar som hellre köper ett märke, än en bra produkt. Säger inte att dem är dåliga, men jag lovar att du kan hitta bra mycket billigare lurar, för en bättre peng. Och nej, jag skulle aldrig använda dem för mixning, inte alls överhuvud taget.

Precis "muppar... trendmuppar...modemuppar osv...Tror själva utseendet är viktigare än själva ljudet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar ja. Du får samma sound och ljudkvalite med betydligt billigare hörlurar. Designen är cool, det vinner dom mycket på men jag är inte imponerad. Har lyssnat på fler modeller och tycker ljudet är riktigt dåligt för de pengarna du får betala.

Sennheiser mfl har mycket i sitt sortiment som är både trevligare ljudmässigt och för plånboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märken är ointressant i mångt och mycket. Enskilda produkter måste bedömas i sig själva. Märken är mest intressant om du behöver vända dig till deras kundtjänst. I övrigt är det produkt för produkt som du bör fokusera på. Och om DU gillar ljudet och DU gillar designen så är det väl mer än ointressant om någon random snubbe på ett forum tycker att märket suger. Sannolikt har den snubben som bäst läst något eller hört något från en polare för att döma ut hela märket. I det här fallet kan det räcka att snubben tyckte att Dr Dre var en tönt i Yo MTV Raps för 20 år sedan.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

... Utan mer till muppar som hellre köper ett märke, än en bra produkt. Säger inte att dem är dåliga...

Fast indirekt säger du att de är dåliga.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är de jag vill veta. Snabba svar önskas då jag står i valet av kvalet. Ska användas till en iPod nano 7.

EDIT: Ber om ursäkt för jag skapade en ny tråd i nästan samma ämne.

Redigerat av punchline82
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har noll koll på ipads, tänkte att de kanske är så pass kraftfulla nuförtiden att de används som studio.. plus att detta är ju studioforum 🙂

Ja men nu är det en iPod jag har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...