Jump to content
Annons

Uppgradering av ljudkort!


kr002

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har nu länge kört med ljudkortet "Saffire 6 USB" och känner nu att det är dags för uppgradering!

2 kanaler och gärna phantom matning! Har tänkt mig något i prisklassen runt 2-3000 riksdaler!

Vad blir bättre med ett ljudkort i den prisklassen om man jämför med det jag har? 🙂

Uppskattar svar!

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen större skulle jag tro. Det handlar nog om funktionalitet i så fall. Vad är det du saknar?

+1

@kr002; Saffire 6:an har ju två mik/instr/line ingångar så jag vet inte vad du saknar. Förvisso är det USB på Saffire 6:an så om du går upp ett antal tusenlappar så blir det väl FW kan jag tänka. Men som sagt; håller med SadamJR och undrar även jag vad det är du känner att du saknar i nuläget? Fler I/O? Separat 48V för varje kanal?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att upprepa ovan lämnad info: Om du inte saknar något finns det ingen anledning att "uppgradera". Om du ändå ska ligga i de prisklasserna och inte behöver mer än ett par ingångar kan du lika gärna behålla det du har. Sedan när du verkligen ska uppgradera för att behovet blir så pass stort, så dra på rejält tycker jag. Inte bara ett litet steg upp för då kvittar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...